Google+
Doel:€250.00
Donaties:€52.79

Per saldo:€-197.21

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 19-03-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Treinspotten Zwitserland vakantie 2017 door Benjamin92
Vandaag om 04:39:02
NS neemt afscheid van de Hoekselijn en de laatste Boottrein Asd--HvH vv door Thom
Vandaag om 00:40:36
Wanda en Ronald gaan Indo;"East Java, Pabrik Gula Padjarakan"! door 72sonett
Vandaag om 00:32:52
Filmpje Sprinter Nieuwe Generatie door Hendrik Jan
Vandaag om 00:21:50
Midland Industriebaan met loskade in HO. door NS264
Vandaag om 00:02:30
ZLSM voorlopig niet meer naar Valkenburg door T.Spat
22 maart 2017, 23:58:08
Transportmuseum Lelystad door Thom
22 maart 2017, 23:57:25
Fleischmann Twin Center door GertW
22 maart 2017, 23:48:46
Pendelbaan in schaal 1:32 door raymond erdtsieck
22 maart 2017, 23:47:18
Terschellinger Spoor door T.Spat
22 maart 2017, 23:41:13
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
22 maart 2017, 23:35:51
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door mwdb
22 maart 2017, 23:33:20
Toebehoren in schaal 1:45 voor de Rhätische Bahn. door mwdb
22 maart 2017, 23:27:06
Dönsdorfer Bauberichte door jandcargo
22 maart 2017, 23:22:14
schaal 1:100 verkleinen naar 1:87 door roadster36
22 maart 2017, 23:18:57
Velleman soldeerstation blijft op 25 graden staan (WAIT) door Klaas Zondervan
22 maart 2017, 23:15:35
Veranderingen in en aan Mat 46 door Sobat Kras
22 maart 2017, 23:14:27
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Milocomarty
22 maart 2017, 23:11:07
Update: baan in de tropen door AndrevdG
22 maart 2017, 23:02:29
NS C 6016-6026 en NS AB 6231-6345 De Bouw door prutser
22 maart 2017, 22:59:24
Friture bouwen - BrikHo door Harry19
22 maart 2017, 22:04:33
BMB-Module: "Blackwater Goods Yard" door St00mboy
22 maart 2017, 21:57:02
ACME containerwagen Sggmrss, schaal h0 door Rondje_HO
22 maart 2017, 21:53:57
Langdorf (h0 : 340 x 100) door wimk
22 maart 2017, 21:45:47
ESU Multi-protoco vs DCC door Cor Bos
22 maart 2017, 21:41:27
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes) door Wim1969
22 maart 2017, 21:34:23
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door draisinenl
22 maart 2017, 21:22:09
Gelijkrichter gladde gelijkstroom door Klaas Zondervan
22 maart 2017, 21:21:34
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
22 maart 2017, 21:16:33
Artitec PEC door Bert de Jongh
22 maart 2017, 21:11:47
  

Auteur Topic: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB  (gelezen 11950 keer)

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 865
    • Ons plan, Bramsburg-Otisdorf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #60 Gepost op: 27 december 2016, 12:48:48 »
Super (y)
Have fun every day, before you know it's..........

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 865
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #61 Gepost op: 27 december 2016, 14:27:07 »
 (y)
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Hopen lol

Marij Stoffels

  • Offline Offline
  • Berichten: 69
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #62 Gepost op: 27 december 2016, 19:17:59 »
Vandaag even dit draadje bekeken. Mooi en realistisch gebouwd. De foto's spreken voor zich.  (y)

Gr. Bert.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3060
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #63 Gepost op: 09 januari 2017, 18:35:37 »
Volgend jaar bestaat badkuipenfabrikant Kaldewei 100 jaar. In de jaren vijftig werden veel producten per trein vervoerd. Aanvankelijk in gesloten wagens G10 met reclameopschriften, halverwege de jaren '50 werden deze wagens vervangen door moderne Gms54. En ook die maakten reclame voor de firma. Met de modelwagens van Brawa ook in model mogelijk!



Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.

könings

  • Offline Offline
  • Berichten: 90
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #64 Gepost op: 09 januari 2017, 19:08:57 »
Geloof dat Ruud in zijn draadje deze ook al heeft toegelicht.

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 10770
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #65 Gepost op: 09 januari 2017, 19:51:06 »
Zeker.

Interessant is komend jaar een ander jubileum, namelijk 60 jaar TEE-verkeer (met diesels). Marklin brengt een jubileummodel uit, de VT 08.5, hier te zien zoals dit rondreed in 1957. Trix zal er ook wel mee komen. De prijs is echter nogal afschrikwekkend, namelijk rond de 600 euro.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Joeke

  • Offline Offline
  • Berichten: 101
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #66 Gepost op: 09 januari 2017, 20:51:43 »
Mooie plaatjes Wim , ik had dit draadje nog niet gezien maar je bent goed bezig.

Groeten Joeke
Bouwend aan Klein Höllental
tijdperk III-VI DB H0 met Multimaus en Koploper.

Stedahult

  • Offline Offline
  • Berichten: 5710
  • TM. GDMB
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #67 Gepost op: 09 januari 2017, 20:55:19 »
Zonder al te veel reclame te maken: het groenwerk bestaat voornamelijk uit bomen en struiken van MiniNatur, MBR en Modellbau Adorf. Daarnaast wat eigen productie zeeschuimstruiken.
De ondergrond zijn grasmatten van Martin Welberg, hier welbekend, en dan met name wilde berm, berm met onkruid en bosgrond.Gewoon een beetje aanrommelen, wat verf er bij, Grasmaster hier en daar. Het stelt eigenlijk niet zoveel voor hoor.

Kan allemaal zijn Wim, maar je stelt het wel samen. En genoeg kunnen dat niet.
Mvh Steef

Sønder Omme.
Midsommar på Högskogen.
Et stykke af Odsherreds.
Na zdrowie!

Wijktrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1916
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #68 Gepost op: 09 januari 2017, 21:28:09 »
Zeker.

Interessant is komend jaar een ander jubileum, namelijk 60 jaar TEE-verkeer (met diesels). Marklin brengt een jubileummodel uit, de VT 08.5, hier te zien zoals dit rondreed in 1957. Trix zal er ook wel mee komen. De prijs is echter nogal afschrikwekkend, namelijk rond de 600 euro.

Groet,
Ruud

Ik denk dat ze in Göppingen nog wat verliesposten willen compenseren... ;)

Rob

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 202
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #69 Gepost op: 09 januari 2017, 21:46:12 »
Hallo

Relatief gezien zelfs goedkoper dan een plan U, maar absoluut gezien geen kattenpis.  :-X

Bart

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
  • Westlandbaan
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #70 Gepost op: 10 januari 2017, 06:05:56 »
Goedemorgen,
Had dit draadtje nog niet gezien, maar blijf het zeker volgen. Wouw mooie baan, heb je ergens ook een overzichts foto? (y) (y) (y)

Die foto met die Badewannen, vraagt erom in model om te zetten.Super foto.
Gr. Joke

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1236
  • werken met de aaiket
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #71 Gepost op: 10 januari 2017, 11:07:52 »

Eigenlijk is het niets meer dan lekker kliederen en kladderen terwijl je wat geschikte voorbeeldfoto's bij de hand hebt.

Grtz,
Wim

Had ik jouw geklieder maar eerder gezien, dan was mijn geklieder meer geworden zoals ik het hebben wilde. Wat een fraaie landschappen laat jij hier zien. Je legt de lat lekker hoog, Wim, heel inspirerend !


Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1973
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #72 Gepost op: 11 januari 2017, 18:25:09 »
Interessant is komend jaar een ander jubileum, namelijk 60 jaar TEE-verkeer (met diesels). Marklin brengt een jubileummodel uit, de VT 08.5, hier te zien zoals dit rondreed in 1957. Trix zal er ook wel mee komen. De prijs is echter nogal afschrikwekkend, namelijk rond de 600 euro.
Als je serieus interesse hebt zou ik bij Lippe maar gewoon eens inloggen. Ik krijg een prijsje te zien die net geen 60 euro lager ligt dan die je zonder inloggen ziet. En dan krijg je nog bonuseuro's ook. Maar inderdaad, het is een flink prijsje. Alhoewel mij opvalt dat ook bijv. Piko al aardig richting Märklin prijzen begint te gaan, zeker op het gebied van goederenmaterieel. En we zeggen wel Märklin, maar wat betaal je bij Roco voor een soundloc? 2 vergelijkbare machines (beide Rh 1216 ÖBB, met sound), UVP Märklin 300, UVP Roco 350.

Nadeel aan onze hobby, zullen we maar zeggen... :-X
Neem ook eens een kijkje op mijn site: Sporingerdam
Youtube Kanaal Laatste update 23-07-2015!
Railion 6513