Google+
Doel:€250.00
Donaties:€79.30

Per saldo:€-170.70

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 22-04-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

hoe stel ik een cv in op de DR4018 door Bert_Apd
Vandaag om 15:03:33
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door gvandersel
Vandaag om 14:57:43
Groterdamse projecten door Chris
Vandaag om 14:48:10
Digitaliseren Fleischmann draaischijf door Timo
Vandaag om 14:47:14
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door gvandersel
Vandaag om 14:45:31
Aanrijding Deurne door Marijn­
Vandaag om 14:43:51
Servo volgens Ency, draaisnelheid aan te passen? door Timo
Vandaag om 14:43:07
SS 1215, een Nederlandsche mallet door Floris Dilz
Vandaag om 14:36:45
Raadplaatje door Arbhin
Vandaag om 14:19:50
Lima, motor wel of niet vervangen? door v140
Vandaag om 14:09:22
Dubbeldekker SNCF, stuurstandrijtuig nog verkrijgbaar? door EddyK
Vandaag om 13:40:08
Rheinburgh, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 13:32:42
Langdorf (h0 : 340 x 100) door Timo
Vandaag om 13:06:50
De Hoekse Lijn nader bekeken. door Sobat Kras
Vandaag om 13:02:23
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:00:11
Without automatisch door Timo
Vandaag om 12:10:38
Dirty Stuff door Gert van Opbroek
Vandaag om 11:59:30
Geknoei in 0 door Henk ho/0
Vandaag om 11:52:07
Kleine aanpassingen van de 6300 van Artitec door Ivo tB
Vandaag om 11:09:10
Koningsdag, dienstregeling gezocht koninklijke trein door Peter Kleton
Vandaag om 11:05:58
Seinpaal met 3 lampen rood geel groen, hoe aan te sluiten? door dokkie
Vandaag om 10:48:40
Midland Industriebaan met loskade in HO. door VFR
Vandaag om 10:42:45
3d printer voor TT scale door Henk Boshuyzen
Vandaag om 10:16:35
Roco rails door VAM65
Vandaag om 09:41:50
Baanbouw met Ecos besturing genaamd: Giessenstad Rbf door Esufreak
Vandaag om 09:37:54
Dioramabouw van Kees Gorter door ca.gorter
Vandaag om 08:05:20
Springburn Distillery door Bdijkslag
23 april 2017, 23:50:29
Rangeren met de Sik - 120x40 in H0 door NS264
23 april 2017, 23:10:28
Caledonian Sleeper anno 2016 door MOVisser
23 april 2017, 22:50:51
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door draisinenl
23 april 2017, 22:11:22
  

Auteur Topic: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB  (gelezen 13036 keer)

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
    • Ons plan, Bramsburg-Otisdorf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #60 Gepost op: 27 december 2016, 12:48:48 »
Super (y)
Have fun every day, before you know it's..........

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 875
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #61 Gepost op: 27 december 2016, 14:27:07 »
 (y)
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Hopen lol

Marij Stoffels

  • Offline Offline
  • Berichten: 85
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #62 Gepost op: 27 december 2016, 19:17:59 »
Vandaag even dit draadje bekeken. Mooi en realistisch gebouwd. De foto's spreken voor zich.  (y)

Gr. Bert.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3069
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #63 Gepost op: 09 januari 2017, 18:35:37 »
Volgend jaar bestaat badkuipenfabrikant Kaldewei 100 jaar. In de jaren vijftig werden veel producten per trein vervoerd. Aanvankelijk in gesloten wagens G10 met reclameopschriften, halverwege de jaren '50 werden deze wagens vervangen door moderne Gms54. En ook die maakten reclame voor de firma. Met de modelwagens van Brawa ook in model mogelijk!



Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.

könings

  • Offline Offline
  • Berichten: 125
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #64 Gepost op: 09 januari 2017, 19:08:57 »
Geloof dat Ruud in zijn draadje deze ook al heeft toegelicht.

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 10777
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #65 Gepost op: 09 januari 2017, 19:51:06 »
Zeker.

Interessant is komend jaar een ander jubileum, namelijk 60 jaar TEE-verkeer (met diesels). Marklin brengt een jubileummodel uit, de VT 08.5, hier te zien zoals dit rondreed in 1957. Trix zal er ook wel mee komen. De prijs is echter nogal afschrikwekkend, namelijk rond de 600 euro.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Joeke

  • Offline Offline
  • Berichten: 101
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #66 Gepost op: 09 januari 2017, 20:51:43 »
Mooie plaatjes Wim , ik had dit draadje nog niet gezien maar je bent goed bezig.

Groeten Joeke
Bouwend aan Klein Höllental
tijdperk III-VI DB H0 met Multimaus en Koploper.

Stedahult

  • Offline Offline
  • Berichten: 5791
  • Team Mitropa - GDMB
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #67 Gepost op: 09 januari 2017, 20:55:19 »
Zonder al te veel reclame te maken: het groenwerk bestaat voornamelijk uit bomen en struiken van MiniNatur, MBR en Modellbau Adorf. Daarnaast wat eigen productie zeeschuimstruiken.
De ondergrond zijn grasmatten van Martin Welberg, hier welbekend, en dan met name wilde berm, berm met onkruid en bosgrond.Gewoon een beetje aanrommelen, wat verf er bij, Grasmaster hier en daar. Het stelt eigenlijk niet zoveel voor hoor.

Kan allemaal zijn Wim, maar je stelt het wel samen. En genoeg kunnen dat niet.
Mvh Steef

Sønder Omme.
Midsommar på Högskogen.
Et stykke af Odsherreds.
Na zdrowie!

Wijktrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1927
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #68 Gepost op: 09 januari 2017, 21:28:09 »
Zeker.

Interessant is komend jaar een ander jubileum, namelijk 60 jaar TEE-verkeer (met diesels). Marklin brengt een jubileummodel uit, de VT 08.5, hier te zien zoals dit rondreed in 1957. Trix zal er ook wel mee komen. De prijs is echter nogal afschrikwekkend, namelijk rond de 600 euro.

Groet,
Ruud

Ik denk dat ze in Göppingen nog wat verliesposten willen compenseren... ;)

Rob

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 217
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #69 Gepost op: 09 januari 2017, 21:46:12 »
Hallo

Relatief gezien zelfs goedkoper dan een plan U, maar absoluut gezien geen kattenpis.  :-X

Bart

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1217
  • Westlandbaan
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #70 Gepost op: 10 januari 2017, 06:05:56 »
Goedemorgen,
Had dit draadtje nog niet gezien, maar blijf het zeker volgen. Wouw mooie baan, heb je ergens ook een overzichts foto? (y) (y) (y)

Die foto met die Badewannen, vraagt erom in model om te zetten.Super foto.
Gr. Joke

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1260
  • werken met de aaiket
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #71 Gepost op: 10 januari 2017, 11:07:52 »

Eigenlijk is het niets meer dan lekker kliederen en kladderen terwijl je wat geschikte voorbeeldfoto's bij de hand hebt.

Grtz,
Wim

Had ik jouw geklieder maar eerder gezien, dan was mijn geklieder meer geworden zoals ik het hebben wilde. Wat een fraaie landschappen laat jij hier zien. Je legt de lat lekker hoog, Wim, heel inspirerend !


Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1973
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #72 Gepost op: 11 januari 2017, 18:25:09 »
Interessant is komend jaar een ander jubileum, namelijk 60 jaar TEE-verkeer (met diesels). Marklin brengt een jubileummodel uit, de VT 08.5, hier te zien zoals dit rondreed in 1957. Trix zal er ook wel mee komen. De prijs is echter nogal afschrikwekkend, namelijk rond de 600 euro.
Als je serieus interesse hebt zou ik bij Lippe maar gewoon eens inloggen. Ik krijg een prijsje te zien die net geen 60 euro lager ligt dan die je zonder inloggen ziet. En dan krijg je nog bonuseuro's ook. Maar inderdaad, het is een flink prijsje. Alhoewel mij opvalt dat ook bijv. Piko al aardig richting Märklin prijzen begint te gaan, zeker op het gebied van goederenmaterieel. En we zeggen wel Märklin, maar wat betaal je bij Roco voor een soundloc? 2 vergelijkbare machines (beide Rh 1216 ÖBB, met sound), UVP Märklin 300, UVP Roco 350.

Nadeel aan onze hobby, zullen we maar zeggen... :-X
Neem ook eens een kijkje op mijn site: Sporingerdam
Youtube Kanaal Laatste update 23-07-2015!
Railion 6513

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3069
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #73 Gepost op: 15 april 2017, 14:17:03 »
Met behulp van de "Grasmatten Plus" van Milcomarty's Wellberg Scenery zijn natuurgetrouwe scenes mogelijk.






en intussen wordt druk gewerkt aan de telegraafverbinding tussen de verschillende stations:



grtz,
Wim



« Laatst bewerkt op: 15 april 2017, 14:34:27 door sneek »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.

Wijktrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1927
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #74 Gepost op: 15 april 2017, 15:45:02 »
Mooie telegraafpaal (y) ;). Zelf of k&k?

Rob