Google+
Doel:€250.00
Donaties:€194.95

Per saldo:€-55.05

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-01-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 03:56:52
Roco voegt productie locatie toe, Vietnam door Jan-Peter
Vandaag om 01:55:08
BNLS-Module: "Backwater Goods Yard" door en_voyage
Vandaag om 01:25:03
EifelBurgenBahn door jerrytrein
Vandaag om 01:02:42
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door MAK1205
Vandaag om 00:59:42
Midsommar på Högskogen door iarnrod
Vandaag om 00:59:42
BNLS Baanbreker - Nieuwe bome, verse nieuwe bome!!! door jandcargo
Vandaag om 00:46:00
NS 1700/186 elok icm stuurstand door iarnrod
Vandaag om 00:44:39
Foto's Bad Bentheim-Gronau (DSO) door jandcargo
Vandaag om 00:38:48
Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving door Nijboer
Vandaag om 00:34:18
Modelspoordagen in Rijswijk (incl. aankopen) door MAK1205
Vandaag om 00:31:47
Viessmann overweg 5104, spoorboom defect, te repareren? door Caterpillar
21 januari 2017, 23:45:18
Eenvoudige driepunts frontverlichting door Menno
21 januari 2017, 23:44:17
Loc maakt schurend geluid door joespoor
21 januari 2017, 23:37:21
Blockstellen-einheit Fleischmann door crabbcharles
21 januari 2017, 23:29:09
Materieelbespreking Artitec plan U door Karst Drenth
21 januari 2017, 23:19:14
Baanbouw met Ecos besturing genaamd: Giessenstad door Ferry_H
21 januari 2017, 23:11:25
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door racer
21 januari 2017, 23:04:56
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
21 januari 2017, 22:57:18
verlichting in Trix Dampftriebwagen Kittel door bosje77
21 januari 2017, 22:47:41
Westlandbaan door Tulpendaal
21 januari 2017, 22:39:47
BNLS-module: Belgenland door Nick Vandenzavel
21 januari 2017, 22:33:20
NS onderhoudsloods met directe toegang voor E-locs ? door Thom
21 januari 2017, 22:09:47
De Kolk door nighttrain1
21 januari 2017, 22:00:16
BNLS Spoorkaart voor Nederland versie 2.0 door Reinout van Rees
21 januari 2017, 21:47:27
Zolderbaan 5 bij 3 meter, Märklin, C-Rail, Digitaal IB+Win Digipet # De bouw door Timaximus
21 januari 2017, 21:42:24
Trix NS 1200 stiller krijgen door Biesje
21 januari 2017, 21:41:07
's-Heer Heinkenspolder door Reinier Z.
21 januari 2017, 21:19:21
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Maarten43
21 januari 2017, 20:38:29
Line-up foto's van modellen door Peter Korsten
21 januari 2017, 20:27:42
  

Auteur Topic: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan  (gelezen 19301 keer)

Bart spruitje

  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
« Reactie #105 Gepost op: 14 augustus 2016, 22:01:34 »
Hoi Steef,

Dank je wel voor het meedenken, probleem is dat ik niet erg veel ruimte heb. Ik ben nl ook nog geen haakse overbrengingen tegengekomen die klein zijn. Dus als je tips hebt graag.

Groeten Bart
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996

Bart spruitje

  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
« Reactie #106 Gepost op: 23 december 2016, 20:39:08 »
Goedenavond allemaal,

Hierbij een kleine update (op aanvraag van Frans (Bluestrain)) (y).
Inmiddels heb ik mijn schaduwstation van 3 sporen verwijderd en heb ik langs de lange kant van de zolder het spoor doorgetrokken tot naast de zoldertrap.
Hierdoor heb ik de mogelijkheid gemaakt om vier opstelsporen naast elkaar te realiseren. Daarnaast heeft 1 van de sporen nog een kopspoor gekregen.
Bedoeling hiervan is dat ik met mijn goederentreintje heen en weer kan pendelen. Eenmaal aangekomen in het schaduwstation kan de loc dan afkoppelen (krois) en vervolgens kan een andere loc vanaf het kopspoor voor de goederentrein worden gezet, om weer een slag terug te maken. Is de goederentrein uit het schaduw station weg dan loopt de loc naar het kopspoor voor de volgende slag.

Hierbij dan ook wat foto's van de vorderingen.

Het zaag en freeswerk is gereed (12mm berken multiplex)


foto richting station waar voorheen het oude schaduwstation lag



foto richting eindpunt van het schaduwstation.


De eerste rails leggen. Het is wel ideaal om een bak op zijn kant te kunnen leggen om eraan te werken, zonder dat je zittend op de grond boven je hoofd zit te prutsen.


Nu alleen nog de rails aansluiten op de bezetmeldprint.

Groeten en tot een volgende update.

ps de brug staat door deze uitbreiding even in de koelkast.



NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996

maarten van der burgt

  • Offline Offline
  • Berichten: 1293
  • Import,distributie,productie, Eurotrein. Hobbyist.
    • EUROTREIN
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
« Reactie #107 Gepost op: 23 december 2016, 22:02:47 »
Even terug gelezen, dat je inderdaad Tillig gebruikt, wat ook op de foto's te zien is.  Welke maat wissels heb je gebruikt, zoals in deze laatste foto's ? De lange of de super-lange ?
Maarten
BLS, SBB, Oost-Europa, HO, DCC

Bluestrain

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
« Reactie #108 Gepost op: 24 december 2016, 08:37:32 »
Hoi Bart,

Bedankt voor de update,ga je je schaduw station nog verbergen of laat je het open.
De bouw ziet er netjes uit,dus ik blijf dit volgen,omdat ik zelf ook een heel beperkte ruimte,
tot mijn beschikking heb.

Grt Frans

Bart spruitje

  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
« Reactie #109 Gepost op: 24 december 2016, 09:24:53 »
Even terug gelezen, dat je inderdaad Tillig gebruikt, wat ook op de foto's te zien is.  Welke maat wissels heb je gebruikt, zoals in deze laatste foto's ? De lange of de super-lange ?
Maarten

ik gebruik de lange (EW3).

Groeten  Bart
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996

Bart spruitje

  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
« Reactie #110 Gepost op: 11 januari 2017, 20:35:40 »
Zo maar weer even en update plaatsen, de vorderingen gaan gestaag door en inmiddels is er op de uitbreiing gereden (nog niet gekoppeld aan de rest van de baan maar los.


Aansluitingen voor de modulebak voor loconet en S88.


De bezetmeldingenprint en daarnaast komt de servo decoder van digikeijs.


En ook deze bak heeft een loconetaansluiting gekregen voor de daisy.


Inmiddels ben ik bezig met het enkelsporige stukje richting de bestaande baan. hier moet ik alleen nog de rails voorzien van een aantal draadjes en deze aansluiten. Daarna kan er gereden worden over de gehele baan (y)

Want inmiddels is hij ook bij mij aangekomen (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) :laugh:


@ Frans, Het gehele schaduwgedeelte en het enkelsporige deel erna toe wordt overdekt. Het is de bedoeling om kappen van 2mm plexiglas te maken die in het groefje in het kopse deel van het multieplex vallen. De andere kant rust dan op het vertikale deel tegen de wand aan. Op deze manier is het beschermd tegen stof en eventueel huisgenoten die er wat op willen leggen (zoals de was over het hekwerk bij de trap). De kappen buig ik zelf met een warme draad.


Groeten Bart
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2017, 20:39:31 door Bart spruitje »
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1435
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
« Reactie #111 Gepost op: 13 januari 2017, 06:46:41 »
Je gaat mooi gestaag voort Bart. Succes.

Mvg,
Michel

(via de Tapatalk App)
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2017, 07:09:06 door Michel van den Hof »

Bart spruitje

  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
« Reactie #112 Gepost op: 13 januari 2017, 06:59:34 »
Dank je wel Michel,

Zal snel nog wat vorderingen posten.

Groeten Bart
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1435
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
« Reactie #113 Gepost op: 13 januari 2017, 07:08:53 »
Ja graag Bart.

Hoe heb je de perrons gemaakt qua betegeling?

Mvg,
Michel

(via de Tapatalk App)


Bart spruitje

  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
« Reactie #114 Gepost op: 13 januari 2017, 07:09:25 »
met jouw cnc frees (y)

perron 1 op 87 tekenen in autocad en dan frezen in styreen van 0.75mm. Vervolgens spuiten met grijze verf uit de spuitbus en dan weatheren met de airbrush.

groeten bart
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2017, 07:11:35 door Bart spruitje »
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1435
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
« Reactie #115 Gepost op: 13 januari 2017, 07:10:55 »
Helemaal ingetekend per tegel dus?
Misschien heb ik in de toekomst wel een klusje voor je ..... ;)

Mvg,
Michel

(via de Tapatalk App)


Bart spruitje

  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
« Reactie #116 Gepost op: 13 januari 2017, 07:12:19 »
klopt helemaal ingetekend. :P
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996