Google+
Doel:€250.00
Donaties:€90.23

Per saldo:€-159.77

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 25-03-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

H0 kade door Egbert74
Vandaag om 22:29:27
Veranderingen in en aan Mat 46 door AB 7216
Vandaag om 22:29:01
Intermodellbau Dortmund 2017 door Marcel112
Vandaag om 22:28:31
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 22:28:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Milocomarty
Vandaag om 22:26:59
Roco Plan V Douwe Egberts door Fritsprt
Vandaag om 22:20:00
Modelbahn Wochenende Tram museum Zürich door martijn v m
Vandaag om 22:18:18
NEN1010 hoofdstuk 711 door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:18:11
NS neemt afscheid van de Hoekselijn en de laatste Boottrein Asd--HvH vv door Thom
Vandaag om 22:17:03
Uitbreiding LED puls schakeling door Sam
Vandaag om 22:12:18
Westlandbaan door charp
Vandaag om 22:01:18
Vragen voor layout door Jeroen1975
Vandaag om 21:51:47
Baanplan, de kamer rond, hulp gevraagd Wintrack door Dirk
Vandaag om 21:35:32
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door NS8714
Vandaag om 21:07:18
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Petertrein81
Vandaag om 20:42:51
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 20:42:47
Starten vanaf 1 door Ad Cleijsen
Vandaag om 20:27:52
Langdorf (h0 : 340 x 100) door wimk
Vandaag om 20:08:04
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
Vandaag om 19:43:50
Viessmann H0 Abfahrsignal 4518 door johan george
Vandaag om 19:41:44
Review 3D-printers op Tweakers.net door ingenium
Vandaag om 19:18:31
Groefrail voor straatspoor door martijn v m
Vandaag om 18:42:13
Baanbouw Bosje77 door Patrick1975
Vandaag om 18:04:06
Update: baan in de tropen door Patrick1975
Vandaag om 18:01:37
DR5000 houdt comport bezet. door AndrevdG
Vandaag om 17:45:52
Artitec PEC door Servé
Vandaag om 17:37:24
Hoekse lijn door de jaren heen fotodraadje door Christoph
Vandaag om 17:34:16
Opsteekbare electromagneetaandrijving Flmn wissel: repareerbaar? door oudebiels
Vandaag om 17:20:43
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 17:19:27
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door jowi
Vandaag om 15:21:36
  

Auteur Topic: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338  (gelezen 1390487 keer)

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2537
    • Lacus Flevo
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #12570 Gepost op: 20 maart 2017, 15:52:16 »
Jerry,

Off topic

Ik woon hier in Flevoland op de zeebodem  (y), eerst maar eens een cursus snorkelen doen   ;D

On topic
 
Ben blij dat mijn baan op zolder staat

Groetjes

Arthur
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 10065
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #12571 Gepost op: 20 maart 2017, 17:36:53 »
Een driehoekje uit de flens... jawel, dat wordt lekker rangeren om dat ding elke keer op precies de goeie manier op de schijf te krijgen.

Niks mis met Limburg of Drenthe trouwens, dat zijn ook allebei mooie provincies, zonder randstedelijke fratsen.

O, en Jerry, als je goed kijkt, zie je dat die silowagen wel wat gebruikssporen vertoont. Kun je nagaan hoe subtiel dat gedaan is.  :P

Eigenlijk was ik op zoek naar kevertjes, dat wil zeggen, modelletjes van VW's die die bijnaam droegen, toen ik ineens deze wagon tegenkwam, samen met een virusverspreidend kraantje genaamd Fuchs. Volgens de opschriften van de wagon, die uit het huis Fleischmann afkomstig is, betreft het hier een wagen van het type XXo 49.
Lang geleden heb ik de wagen al eens voorzien van wielen met een kleinere doorsnede dan de oorspronkelijke, zodat het modelletje enigszins toonbaar mee zou kunnen draaien in de samen te stellen bouwtrein, met de Umbau-3yg'ers die elders te koop staan aangeboden.



In Güterwagen Band 8 van Stefan Carstens en Paul Scheller worden enkele woorden aan het model gewijd:

"Zwar gab es vor langer Zeit von Fleischmann einen als XXo 49 beschrifteten Güterwagen, dieser war aber in 1 : 85, nur mangelhaft detailliert und hatte obendrein ein falsches Untergestell."

Met daarop volgend de nuchtere vaststelling dat wie zo'n wagen op z'n baan wil hebben er beter aan doet er zelf eentje te gaan bouwen.

Eens kijken wat ik met die Fuchs ga doen.
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2017, 18:08:09 door 44. Reden: link toegepast »

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 10065
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #12572 Gepost op: 20 maart 2017, 17:43:48 »
@Arthur: daar was je als rasechte polderaar toch nog bijna door de pracht en praal van Groningen, Drenthe en Limburg ondergesneeuwd.  8)
Als we op weg zijn naar familie in de rest van Nederland komen we -mijn vrouw en ik- geregeld door de polder. Dat het daar delen van de voormalige Zuiderzee betreft, is goed te merken aan het golven van de weg op sommige plaatsen. Mooi dat dat karakter zo behouden is!
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2017, 18:08:49 door 44. Reden: vergeten lettertje alsnog ingevoegd »

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2893
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #12573 Gepost op: 20 maart 2017, 17:57:09 »
Mooi aanhang karretje met kraan
K heb enkel nog geen virus
waa kan je dat kopen(of krijgen)
Heb je voor deze nou die met zonder käfer laten staan  :o

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 10065
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #12574 Gepost op: 20 maart 2017, 18:11:49 »
Zo'n virus zit geheel gratis maar niet vrijblijvend in elk bouwpakketje van zo'n Fuchs bijgesloten.
Citaat
Heb je voor deze nou die met zonder käfer laten staan
Nee hoor. Maar als je er eentje met zonder Käfer wil ruilen voor deze vind ik het prima.

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • MSc Micro-Electronics
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #12575 Gepost op: 20 maart 2017, 19:45:10 »
In Güterwagen Band 8 van Stefan Carstens en Paul Scheller worden enkele woorden aan het model gewijd:

"Zwar gab es vor langer Zeit von Fleischmann einen als XXo 49 beschrifteten Güterwagen, dieser war aber in 1 : 85, nur mangelhaft detailliert und hatte obendrein ein falsches Untergestell."

Met daarop volgend de nuchtere vaststelling dat wie zo'n wagen op z'n baan wil hebben er beter aan doet er zelf eentje te gaan bouwen.
Dan zou ik toch nog even kijken jongeman. Onder het nummer 5262 brengt Fleischmann al sinds ongeveer 2001 een 1:87 versie uit van de XXto90. Zeer fraai

zie alhier
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2017, 19:47:38 door Sander Fondse. Reden: Link toegevoegd »
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Tulpendaal

  • Online Online
  • Berichten: 1125
  • Westlandbaan
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #12576 Gepost op: 20 maart 2017, 19:50:15 »
De draaischijf zo maken dat hij nog een lichte lift heeft boven de rand, draaien en terug. JaJo heeft beslist nog een motor en ideetje hoe dat kan ;D
Gr. Joke

Of toch die iets grotere draaischijf, die heb je meer nodig dan die transporter😈

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2557
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #12577 Gepost op: 20 maart 2017, 19:52:31 »
Citaat
Onder het nummer 5262 brengt Fleischmann al sinds ongeveer 2001 een 1:87 versie uit van de XXto90.

Dat is de XXto 90, niet de XXo 49
11:16, 12:22, 13:2 14:9

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • MSc Micro-Electronics
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #12578 Gepost op: 20 maart 2017, 19:56:38 »
Man,
wat jammer dat ik ernaast zat, maar misschien wel een leuke vervanging van de '49, die '90.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 10065
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #12579 Gepost op: 20 maart 2017, 21:35:48 »
@Sander: tja, als jongeman had ik eigenlijk wel verwacht dat je wel in de gaten gehad zou hebben dat me dat niet ontgaan was. Bovendien wordt in GW B8 de XXto 90 plus bijbehorend Fleischmann-model behandeld op pagina 66/67, vóór de XXo 49 die pas op pagina 72/73 aan de orde komt.  ;D
Bij Carstens/Scheller wordt de XXto 90 van de GFN wel positief beoordeeld, behoudens enkele compromissen die gedaan zijn om verschillende versies uit te kunnen brengen. Niets wat niet op redelijk eenvoudige wijze verholpen zou kunnen worden.
Desalniettemin komt deze wagen voor Lümmelneraner doeleinden niet in aanmerking, want er staat geschreven: Letztes Einsatzjahr (DB): 1965. Hij is er dus net even te vroeg vantussen gegaan. De XXo 49 zou nog mooi gekund hebben: 1967.

@Joke: ga jij je nou eens gauw met je vogelnesten in Delft bemoeien 
Dalijk gaan ze leggen en is er niks anders dan een bosje touw tussen twee steunen en een dakgoot. 

@allen: de meesten van jullie zullen wel een favoriete lok hebben, of zelfs een favoriete wagen. Nou, ik heb nieuws voor je: ik niet. Dat wil zeggen, ik kan soms een tijdlang warmlopen voor een bepaald type, om me later weer hopeloos te verliezen in een andere Baureihe. Het wisselt dus, zou je kunnen zeggen.
Gek genoeg is er wel een bepaalde wagon die ik eigenlijk continue (dus blijvend) niet leuk, niet mooi en niet interessant vind. Heel gek. Ik heb er één, en ik wil er ook niet meer van. En toch wil ik 'm ook weer niet kwijt. Raar hè?



De auto vind ik wèl mooi. De enige na-69er auto die ik de moeite waard vind om nog een keer naar te kijken. De McLaren F1: vleugeldeuren, een drie-persoons-auto met de chauffeursplaats in het midden.
Gerhard Berger schijnt er ooit eens eentje in de prak gereden te hebben.

Ivo vS

  • H0 modelbaan Reithsburg, 1930-1940
  • Offline Offline
  • Berichten: 684
  • More is less....ik doe graag van veel een beetje.
    • Reithsburg 3.0
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #12580 Gepost op: 20 maart 2017, 23:23:15 »
Dat wordt heel voorzichtig weg rijden nu de F1 niet op het asfalt staat.  ;)
groet,

Ivo vS

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2893
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #12581 Gepost op: 20 maart 2017, 23:30:23 »
Zal wel TC hebben
tis moeilijker om hem (dit soort ) heel te houden
de meesten hebben niet de beheersing om rustig ????? op te trekken
En rustig met dit soort auto;s is nog altijd sneller als de gemiddelde golf gt /bmw M honda v tec /S
stoer gas geven is simpel
Maar de paarden onder de voet houden ipv in de boomis lastiger
Jan
wat is er mis met je mooie tanker ketel wagen
In echie rijden er ook minder mooie dingen rond
en als tie isgekeurdtot 68 is dat in jou tijdperk gedaan

Tulpendaal

  • Online Online
  • Berichten: 1125
  • Westlandbaan
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #12582 Gepost op: 21 maart 2017, 06:13:34 »
 ;D

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1256
  • werken met de aaiket
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #12583 Gepost op: 21 maart 2017, 10:57:16 »

Ik woon hier in Flevoland op de zeebodem.....



Voor de betweters onder ons is het misschien wel leuk om te weten dat vóór het ontstaan van de Zuiderzee dit gebied gewoon land was. Niks geen zee.

Terug naar de lelijke ketelwagen (?) en de McLaren F1 uit 1967.


Peter

HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

tothebeach

  • Offline Offline
  • Berichten: 5907
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #12584 Gepost op: 21 maart 2017, 12:41:43 »
En toch wil ik 'm ook weer niet kwijt. Raar hè?
Komt mooi uit, ik was ook niet geïnteresseerd  ;)

groet,
Michel