Loading

advertentie
Pagina's:  1 2 [3] 4 5 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Santa Maria aan de Rhätische Bahn (H0m)  (gelezen 6486 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Bart Donker

RhB

« Antwoord #30 Gepost op: 07 April 2012, 20:59:47 »

Dank jullie wel!  Smiley
Steef, de planken liggen bij mij gewoon vlak. Nog geen problemen gehad met materieel wat ongevraagd aan de rol ging, maar ik ga de planken nog wel heel licht achterover leggen. Zolang er nog gebouwd wordt (en de baan een zooitje is  Roll Eyes ) blijven de kastdeurtjes dicht en staat het materieel veilig en praktisch stofvrij.

Groetjes, Bart
Bart Donker

RhB

« Antwoord #31 Gepost op: 12 April 2012, 13:57:24 »

Het stationsgebouw heb ik gisteravond kunnen afmaken:

De straatzijde is -zeker vergeleken met de spoorzijde van het gebouw- bijna saai te noemen Smiley :

Op de tweede foto is op voorgrond is een stukje van het overpad te zien. Dat is opgebouwd uit hele dunne houten strookjes, deze zijn eigenlijk voor modelbootbouw bedoeld.

Groetjes, Bart
RinusH0
Vriend van BNLS
*

R E S P E C T

« Antwoord #32 Gepost op: 16 April 2012, 22:09:31 »

Fraai stationsgebouw geworden Bart. Ik zie een paar fotos terug een binnen constructie, heb je die zelf vervaardigd of hoort deze bij de bouwdoos? Gr.Martijn

H0 Roco 2Rail digitaal. Sinds Januari 2011 na 19 jaar pauze weer actief. Eerste baan "De Werelden" in aanbouw, tijperk IV.

@Flickr; http://www.flickr.com/photos/27262916@N00/
Steven!

« Antwoord #33 Gepost op: 16 April 2012, 22:22:07 »

Wow, echt mooi zeg!

Bart Donker

RhB

« Antwoord #34 Gepost op: 17 April 2012, 21:45:29 »

Dank jullie wel!  Smiley

Martijn: Die binnenconstructie hoort bij de bouwdoos en ik denk dat deze voor de stevigheid ook noodzakelijk is. Het donkerbruine hout wat aan de buitenkant zit, is namelijk niet erg dik.

Groetjes, Bart
Frans van Meerwijk
Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!

HTM 2 of tóch GTra (GVBA) 72???

« Antwoord #35 Gepost op: 17 April 2012, 22:47:04 »

Duim omhoog Duim omhoog Duim omhoog Mooi Bart!

Heb ik hooguit een klein beetje kritiek Embarrassed: jouw houtstripjes "worden meestal gebruikt in de modelbootbouw", NERGENS staat dat je ze alleen daarvoor 'mag' gebruiken... (Al eens uitgeprobeerd wat voor fantastische "Spundwand"(zo'n keermuur uit die hoekige metaalstrips  Undecided Huh?) je kunt maken met een "tube-wringer", oftewel dat merkwaardige hulpstuk waarmee je een tube goed leegperst [of in de kaartenmakerij een strookje karton tot golfkarton omvormt...]  Wink )

Ga zo door!: ik hoop mijn "Susch" ook tot dit niveau te krijgen...
Een laatste vraag of opmerking: Jij roept bij Langwies als producent "Faller", doen die dan ook in hout- of kartonbouwdozen? ("Mijn Susch" is óók Faller/Pola, maar gewoon plastic...) Het stoort mij niet, en ik ga ook niet hersenloos blèren over "inferieure plasticzooi"...
Voor mij is een goedgelijkend modle "MOOI"!
Mijn Model-Casa bouwset van het Trafohaus voor Susch is héél mooi en heel erg 'high-tech', maar dus ook vreselijk veel werk...

We zijn het er hopelijk wél over eens, dat dit voor ons "ontspanning" is... Duim omhoog

Groeten van
Frans

Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...
Dion
powerd by Uhlenbrock

Baden-Baden

« Antwoord #36 Gepost op: 18 April 2012, 00:07:47 »

Fraai gebouw, wordt er helemaal stil van. Duim omhoog

groetjes Dion
2012: ***** ****
Bart Donker

RhB

« Antwoord #37 Gepost op: 18 April 2012, 08:29:56 »

Dank voor jullie leuke reactie's!  Cheesy
Frans: Faller heeft enkele Lasercut-bouwdozen in het programma, ook naar Nederlandse voorbeelden. Een beetje jammer vind ik, dat er meerdere modellen zijn die slechts in één land te verkrijgen zijn... Ik zal het plastic zeker niet als slecht afdoen, maar voor mij steekt dit er met kop en schouders bovenuit. Het past allemaal precies en is zeer gedetaileerd.

Groetjes, Bart
« Laatste verandering: 18 April 2012, 13:15:26 door Bart Donker » Gelogd
Bart Donker

RhB

« Antwoord #38 Gepost op: 22 April 2012, 14:45:31 »

Inmiddels heeft het stationsplein haar asfaltkleur gekregen en vandaag heb ik even een paar treinen en voertuigen neergezet. Er moet nog steeds veel gebeuren maar langzaamaan begint het ergens op te lijken Smiley

Groetjes, Bart
Chris80

« Antwoord #39 Gepost op: 22 April 2012, 15:40:05 »

Ik vind dat station echt supergaaf. De rest vd baan trouwens ook Smiley.

Groet,
Chris

Bart Donker

RhB

« Antwoord #40 Gepost op: 27 April 2012, 18:05:55 »

Omdat de rechterzijde van de baan -waar het spoor tussen twee heuvels verdwijnt- wel een beetje kaal was, komt er een bruggetje over het spoor:

De bruggenhoofden zijn van Alabastine "grote gaten vuller". Dit spul heel dun aangemaakt en dan in een kartonnen mal gegoten. Pas wanneer de bruggehoofden helemaal droog zijn, worden ze met een beitel afgemaakt. Ongeduld wreekt zich in dit geval, geloof me...  Wink
De brug zelf bestaat uit een stuk van een stalen lineaal. Aan de zijkanten en eronder zitten latjes van 2x2mm. Het brugdek wordt uit plankjes gemaakt en dan moeten er ook nog houten stutten onder. Voorlopig genoeg te doen dus!

Groetjes, Bart
Bart Donker

RhB

« Antwoord #41 Gepost op: 05 Mei 2012, 17:22:02 »

Vanmiddag eventjes met het bruggetje verder gegaan, terwijl de kleine op bed lag en mijn vrouw naar de winkel was. Smiley
Het brugdek bestaat uit de houten stripjes die ook voor de overpaden op het station gebruikt zijn, de steunen onder de brug zijn houten profielen van 2 x 2 mm:

De breedte van het brugdek moet ik nog even bijsnijden als de houtlijm helemaal droog is en daarna moet er een passende railing op komen.

Groetjes, Bart
« Laatste verandering: 05 Mei 2012, 17:37:31 door Bart Donker » Gelogd
JaJo

1:87 & On30 MitropaOpa

« Antwoord #42 Gepost op: 05 Mei 2012, 17:27:13 »

Ik weet niet of het door de foto komt maar het gras heeft een erg felle kleur groen?

Groet Jaap

Nederlands/Duits H0. Tijdperk III en IV.
Amerikaans On30
http://www.modeltreinbaan.nl
Bart Donker

RhB

« Antwoord #43 Gepost op: 05 Mei 2012, 17:29:42 »

Dat komt inderdaad door de foto, het is nog steeds hetzelfde als op de foto erboven Smiley
René
Smalloot in de volle breedte

Team Mitropa

« Antwoord #44 Gepost op: 05 Mei 2012, 17:33:16 »

Je bouwt die brug toch niet stiekem als de vrouw er niet is.  Grin

Mooi stationsgebouw overigens.  Duim omhoog

René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.wolfscreek.nl
Pagina's:  1 2 [3] 4 5 6   Omhoog
  Print  

Ga naar: