@Jan

Da's voor het ballasten, om geen vuile handjes te krijgen

Goed, als op sinterklaasavond...

... de belangrijkste wisselstraten maar even uitgelegd, om te zien hoe het lijkt en uitkomt.

... van boven naar beneden: De 'linker' wisselstraat van het ontwerp, een wisselverbinding in de ( omloop ) sporen van de perronsporen, de 'rechter' wisselstraat.

... de 'linker' straat vanuit een andere hoek. Rechtsboven een 9' wissel uit de richting Zwolle, links een 11' wissel uit de richting Almelo. Dan een 30' kruis ( ik noemde net de puntstukhoek, de geometrie hoek is 12 resp 15' ) gevolgde door twee 15' engelsmannen ( dat zijn de enige wissels waar ik niet helemaal happy mee ben qua straal... maar een andere oplossing buiten een 'Baeseler' is er helaas niet

) en als laatste een 11' wissel naar het omloop spoor en het buitenste, olietreinwachtspoor.

... de 'rechterstraat' uit de richting Emmen. van onder naar boven, twee 9' wissels, gevolgd door een 15' halve engelsman. Dit is wel een halve 'Baeseler' geworden omdat die er a) wel fraai uitziet en b) niet in het 1:1 plan lag. Dus daar ging de fantasie met me op de loop

daarboven weer een 'normale' 15' naar het omloopspoor en het olietreinwachtspoor en als laatste een 11' wissel voor toerit naar het depot, b.v. om wat kolenbakken te stallen

Het doorgaande traject Zwolle - Emmen ( semi hoofdlijn ) heeft een minimum straal van 1030mm, De lijn uit Almelo voor de pendeldienst geen bogen in het station. Mocht die route doorgaand worden ( b.v. Olietreinen die 'doorsteken' van almelo naar spoor 1 ) bereden zit er 866mm boogstraal in. en vanuit Marienberg richting Emmen, helaas 484mm over de hele engelsmannen. De halve 'Baeseler' heeft een boogstraal van 1030mm. Resultaat: De meeste OHMB bakkies zouden het station moeten kunnen passeren

... dan over naar PIKO. Gelijk maar de fraaiste wisselstraat van het schaduw station neergelegd. Dit is de uitrijstraat waarbij het van 3 ingaande sporen mogelijk is om in elke combinatie naar de twee uitgaande sporen te rijden en vice versa.
Deze wisselstraat geeft aan hoe fraai en goed doordacht de geometrie van het Piko A-Gleis railsysteem is !

Verder, het Tillig spul ziet er erg fraai uit. Maarrrr.... beslist geen product voor de beginner. Alle wissels zijn min of meer flexibel en zo uit de doos niet noodzakelijkerwijze kaarsrecht. Dat wordt dus rails leggen met een lange aluminium of stalen rij...
Maar daar zijn we voorlopig toch nog niet aan toe

dus ik kan nog even aan het idee wennen

Grtzz,
Karst