L56Hier even een reactie opje vragen.Het verdelen van de verdunde houtlijm gaat prima met een pipet,zelf heb ik bij de kappereen paar flesjes meegekregen waar haar kleurings spul in heeft gezeten werkt perfect en is afsluitbaar.Het bevochtigen van de rails is geen probleem,maar wissels hebben daar een hekel aan wees hier dus zeer voorzichtig mee.Dek ze af met tape of iets dergelijks,en de scharnierpunten doe ik een beetje vet op zodat het water er niet in kan.Als alles dan droog is veeg ik het vet weer weg en mijn wissel werkt perfect.De rails doe ik met een penseel werkt snel en geeft een wat natuurlijker beeld dan egaal gespoten.Dan nog een tip zorg ook dat er vegetatie langs en tussen de rails met het ballasten mee genomen wordt je bent toch bezig.Ps Wat ook perfect werkt voor het ballasten is voorstrijkmiddel gebruiken geeft wat minder rommel dan het water/lijm ballet.Groeten en veel succesj.vriend
- Ik lees dat steentje voor steentje goed wordt gelegd, mijn persoonlijke mening is dat juist 1 van de grote fouten in het ballasten, mensen willen te netjes werken. Gooi je steentjes erin, ff de grote kwast erover, evenytueel bij de spoorstaven wat steentjes weg halen, maar werk vooral niet te netjes, dat is later te zien, en ligt alles veel te georganiseerd erbij.
de glijwilligheig