Ik vind dat er veel te veel nadruk op die keerlus wordt gelegd. De Lego trein had altijd hetzelfde probleem dat geen probleem is. Märklin is doorgaans gewoon duurder.
Ook wisselen van sporen geeft deze problemen, zij het in mindere mate.
En dat duurder valt ook wel mee met de hobby-sets.
Bij de legotrein zijn de wissels "denkend", bij de huidige generatie 2rail wissels niet meer.
Ah, de hobby sets. Leuk om mensen vast te zetten aan het systeem. En daarna wordt het toch nog duurder.
Qua systeem is er geen rationele keuze te maken, dit is gewoon een emotionele keuze.
Dat is bij elk merk/systeem. Dat is geen argument.
Bij Marklin heb je wat rails betreft dus maar heel weinig keus, je zit dan echt vast aan de rails van Marklin. Als je daar een setje van roco aan koppelt dan stopt je trein daar gegarandeerd. Dus wel degelijk een goed en correct argument.Groet,Roelco
Klopt dat via Marklin het leggen van de rails voor minder problemen kan zorgen. Zelf als kleine jongen begonnen met 2 rail set van roco. En heb me nooit druk hoeven te maken over de problematiek van keerlussen tot ik veel ouder was in intussen heel goed in staat was zelf een oplossing voor de keerlus problematiek te bedenken.Wisselen van spoor is geen enkel probleem bij 2 rail.Groet,Roelco
Zoonlief is al wild enthousiast hij wil wegen gaan uitprinten via de computer enz enz haha. Het echte realisme komt meestal later denk ik dat ze perse zo'n weg willen hebben en dat het erg echt uit moet zien enz.
Wat ik zou adviseren is gewoon een setje van Märklin met c-rails als je geen problemen wilt. C-rails met name omdat dit het meest gebruiksvriendelijk is voor kinderen (uitbuigen raillassen en zo). Geen probleem met keerlussen of wat dan ook.Geen 3-rail? Zou ik adviseren voor Trix vanwege dezelfde C-rails om bovenstaande reden. Bestaat natuurlijk wel het probleem van keerlussen.Mocht de jongen de trein leuk vinden, kan je altijd keuze maken om voor 2-rail te gaan. Maar dan is hij waarschijnlijk ook inmiddels een paar jaar ouder.
Als je het systeem kent, weet je toch ook dat de trein niet daar stopt maar helemaal niet rijdt. Dus wel duidelijk zijn.
En ja, de keuze van rail is 1, maar de keuze van materieel is niet relevant. Bijna elk merk maakt ook AC modellen.
Wat voor jou geldt, hoeft niet voor anderen te gelden.
Als ik met het Roco 2 rails spoor bijv de onderstaande baan zou aanleggen heb ik dan problemen met een keerlus of kans op een kortsluiting?http://www.ab-treinen.nl/Ontwerp/0330inC/0330%20in%20C-rail-M-rail-artikel.htm#M-Ontwerp_2. Eh gaat dan om het M2 ontwerp dus niet de bovenste !!!!!!Nou heren wees niet bang dat jullie concurrentie krijgen hoor van een vrouwelijke modelspoor bouwster !! Kan ik jullie niet aan doen he want als vrouwen wat doen doen ze het beter als de man dat weten jullie toch? Daarnaast heb ik er geen tijd voor want moet ook nog alle datingssites bij langs haha. geintje
Dat realisme komt later, maar als je er bij het begin geen rekening mee houd dan wordt het later lastig. Als hij het leuk vindt, zijn treinbaan uitbreidt, en over enkele jaren meerdere treinen heeft dan wordt een overstap moeilijk.Dat zie je dus zelden gebeuren, Je ziet nog wel eens dat iemand een 2 rail model ombouwd naar 3 rail, maar andersom veel minder vaak.Ben dacht ik duidelijk, maar laat ik het voor jouw nog wat duidelijker maken, Als ik en Marklin start set koop, en ik koop daarbij een roco rail uitbreidingset dan zal de trein op de roco rails stoppen.Echter als ik een roco start set koop, en koop daarnaast een Piko, fleismann, trix, vul maar in rail uitbreidingsset er bij dan rijd de trein gewoon door.Groet,Roelco