Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Charles_
Vandaag om 13:49:17
29 november verkoop MSV door Rick
Vandaag om 13:35:34
Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning door Eric B
Vandaag om 13:34:44
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 13:17:11
Gezocht: Digikeijs DR4088LN LocoNet GND door pjkramer
Vandaag om 13:01:36
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 12:57:42
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 12:54:50
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Blausee-Mitholz
Vandaag om 12:45:57
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Erik_omBC
Vandaag om 12:44:22
Alternatieven voor servo's door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:37:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:32:43
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal. door RobVille
Vandaag om 12:31:23
Bahnstrecke 5867 door spoorijzer
Vandaag om 12:25:05
Nahmertaler Kleinbahn door spoorijzer
Vandaag om 12:17:49
Bruggen (H0) printen in 3d - fysieke brugdelen. door RobVille
Vandaag om 12:03:04
Onderdeel zeer kleine schroef kabelbaan Brawa 6220 door stoombr38
Vandaag om 11:56:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:50:20
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
Vandaag om 11:32:11
Baanplan Belkamp H0 door spoorijzer
Vandaag om 11:29:45
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 10:06:42
Frans loodsje et cetera door spoorijzer
Vandaag om 09:41:09
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 09:40:21
Zelfgemaakt BiDiB modules door Albert de Heer
Vandaag om 09:19:09
Lodewickshaven door tothebeach
Vandaag om 08:19:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:19:21
Geïsoleerd motorschild. door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:53:00
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 07:48:48
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 07:35:36
Show je realistische treinsamenstelling door laurent
09 November 2025, 23:59:09
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
09 November 2025, 23:43:10
  

Auteur Topic: BR 261 van ESU  (gelezen 2574 keer)

Frans v H

  • Offline Offline
  • Berichten: 139
BR 261 van ESU
« Gepost op: 23 April 2016, 22:39:39 »
van de week mijn tweede br 261 van esu opgehaald bij mijn winkelier een prachtige loc zoals je mag verwachten van esu en zeker voor die prijs. maar bij het testen geeft deze loc dezelfde problemen te zien als mijn eerder aangeschafte br 261 namelijk niet roken. nou is dat natuurlijk niet het aller belangrijkste maar alles moet toch wel goed werken zeker voor een loc van rond de 400 euro. dus beide locs gaan terug naar esu (terwijl mijn eerste br 261 al naar esu terug is geweest om het rookgedeelte te repareren hebben toen de generator omgewisseld niet gewerkt dus ben hem 4 weken kwijt geweest) hebben meer forum leden problemen de BR 261 van esu ?

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3875
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: BR 261 van ESU
« Reactie #1 Gepost op: 23 April 2016, 22:50:39 »
Er ja altijd wat met die ESU locs. Gecompliceerde techniek.
Hopelijk is het garantie.
een mede-clublid had de koppeling van zijn nieuwe Gravita BR261 defect.
Even via de winkel opsturen en vervolgens rekende ESU € 75,-- voor een nieuwe digitale koppeling en werkloon. Lekker...

Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Dominique

  • Offline Offline
  • Berichten: 209
Re: BR 261 van ESU
« Reactie #2 Gepost op: 24 April 2016, 11:06:01 »
De eerste BR 261 die ik had afgelopen zomer deed ook niet goed met roken... Had hem oplaten sturen ( okt 2015 eerder had niet gebruikt)

Afgelopen Januari 2016 kreeg ik een volledig nieuwe rechtstreeks uit de fabriek BR261 opgestuurd.  De verf was nog net droog zeg maar,  zo stonk hij ernaar.

Ook deed hier het roken het niet zo goed mee.

Maar even in de Esu lokprogrammer uitgelezen en de rook instellingen beetje mee rommelen en hij werkt gelukkig !!

Dus als je kan, even de Esu lokprogrammer set gebruiken...  (y)
« Laatst bewerkt op: 24 April 2016, 11:07:37 door Dominique »

Marcel112

  • Lid EMV & NLMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1647
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re: BR 261 van ESU
« Reactie #3 Gepost op: 12 May 2016, 17:46:23 »
Haal de kap van de lok af en check of de rookgenerator wel spanning krijgt.

Helaas gebruikt ESU daar een drukverbinding voor die niet altijd even goed druk blijft geven.
Ook al heb je garantie een loc openen om ergens naar te KIJKEN kan altijd.
Zet niet direct een hete bout in je model, maar in dit geval zou je het zelf heel snel kunnen oplossen mogelijk.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

Silvolde

  • Online Online
  • Berichten: 1597
Re: BR 261 van ESU
« Reactie #4 Gepost op: 12 May 2016, 21:18:57 »
Frans, volgens mij is het hele V60 project door ESU uit het programma genomen. Dit is mij in Neurenberg door ESU verteld.

Groet, Silvolde

Frans v H

  • Offline Offline
  • Berichten: 139
Re: BR 261 van ESU
« Reactie #5 Gepost op: 12 May 2016, 22:04:29 »
hallo allemaal
beide loks zijn richting Esu ben benieuwd hoe lang ze weg blijven en hoe ze terugkomen. ondertussen op het esu (duits) forum gelezen dat je na het vullen met rookvloeistof even in de schoorsteen moet blazen zodat de vloeistof verder in het systeem gedreven wordt het moet toch niet gekker worden. bij mijn class 66 en v 200 van esu hoeft dat ook niet die doen gewoon wat ze moeten doen een mooie pluim geven bij het starten enz.

Frans v H

  • Offline Offline
  • Berichten: 139
BR 261 Esu
« Reactie #6 Gepost op: 30 June 2016, 23:19:36 »
Zoals ik al eerder liet weten zijn mijn beide BR 261 terug gegaan naar de fabriek. Ze zijn terug bij Bentink en Bentink heeft ze uitgebreid getest en geconstateerd dat de problemen (niet roken) niet zijn opgelost. Wat is dat toch daar bij Esu, al mijn andere Esu loks doen het perfect prachtig spul. Bentink gaat nu weer met Esu in overleg hoe dit op te lossen, en ondertussen ben ik ze al weer een hele tijd kwijt. Zal jullie op de hoogte houden hoe dit afloopt.