Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Ronald Halma
Vandaag om 22:53:06
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 22:31:06
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
Vandaag om 22:24:58
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Wim Vink
Vandaag om 22:19:58
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Benelux795
Vandaag om 22:12:37
Oersik NS100 schaal 1:16 in lasergesneden hout door decauville_nl
Vandaag om 22:09:53
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door klusser
Vandaag om 22:09:22
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 22:07:05
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 22:03:00
US diorama in H0 door jan47
Vandaag om 22:00:31
RhB H0m, Albulisch door Boertje
Vandaag om 21:56:58
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 21:53:28
Pfarrerwinkel bahn door Frank 123
Vandaag om 21:34:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
Vandaag om 21:06:49
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 20:58:45
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Ronald69
Vandaag om 20:22:57
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 20:10:10
Trix DXI van DC naar AC door grossraumwagen
Vandaag om 19:37:22
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 19:23:27
Is het normaal dat een digikeijs booster af en toe de gele led flitst? door Dirk
Vandaag om 19:18:59
Deining in Dönsdorf door Basilicum
Vandaag om 19:00:39
2025-8-18: Spoor verzakt: veel minder treinen tussen Eindhoven en Utrecht door Ben
Vandaag om 18:34:13
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 18:09:11
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 18:08:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jos_1972
Vandaag om 17:35:18
Z21 App gebruiken om wissels via de 10836 decoder door AlbertG
Vandaag om 16:56:46
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 16:40:43
Roco BR 93 stroomafname door rhberk
Vandaag om 16:31:56
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:26:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 16:11:33
  

Auteur Topic: BR 261 van ESU  (gelezen 2501 keer)

Frans v H

  • Offline Offline
  • Berichten: 138
BR 261 van ESU
« Gepost op: 23 April 2016, 22:39:39 »
van de week mijn tweede br 261 van esu opgehaald bij mijn winkelier een prachtige loc zoals je mag verwachten van esu en zeker voor die prijs. maar bij het testen geeft deze loc dezelfde problemen te zien als mijn eerder aangeschafte br 261 namelijk niet roken. nou is dat natuurlijk niet het aller belangrijkste maar alles moet toch wel goed werken zeker voor een loc van rond de 400 euro. dus beide locs gaan terug naar esu (terwijl mijn eerste br 261 al naar esu terug is geweest om het rookgedeelte te repareren hebben toen de generator omgewisseld niet gewerkt dus ben hem 4 weken kwijt geweest) hebben meer forum leden problemen de BR 261 van esu ?

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: BR 261 van ESU
« Reactie #1 Gepost op: 23 April 2016, 22:50:39 »
Er ja altijd wat met die ESU locs. Gecompliceerde techniek.
Hopelijk is het garantie.
een mede-clublid had de koppeling van zijn nieuwe Gravita BR261 defect.
Even via de winkel opsturen en vervolgens rekende ESU € 75,-- voor een nieuwe digitale koppeling en werkloon. Lekker...

Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Dominique

  • Offline Offline
  • Berichten: 209
Re: BR 261 van ESU
« Reactie #2 Gepost op: 24 April 2016, 11:06:01 »
De eerste BR 261 die ik had afgelopen zomer deed ook niet goed met roken... Had hem oplaten sturen ( okt 2015 eerder had niet gebruikt)

Afgelopen Januari 2016 kreeg ik een volledig nieuwe rechtstreeks uit de fabriek BR261 opgestuurd.  De verf was nog net droog zeg maar,  zo stonk hij ernaar.

Ook deed hier het roken het niet zo goed mee.

Maar even in de Esu lokprogrammer uitgelezen en de rook instellingen beetje mee rommelen en hij werkt gelukkig !!

Dus als je kan, even de Esu lokprogrammer set gebruiken...  (y)
« Laatst bewerkt op: 24 April 2016, 11:07:37 door Dominique »

Marcel112

  • Lid EMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1647
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re: BR 261 van ESU
« Reactie #3 Gepost op: 12 May 2016, 17:46:23 »
Haal de kap van de lok af en check of de rookgenerator wel spanning krijgt.

Helaas gebruikt ESU daar een drukverbinding voor die niet altijd even goed druk blijft geven.
Ook al heb je garantie een loc openen om ergens naar te KIJKEN kan altijd.
Zet niet direct een hete bout in je model, maar in dit geval zou je het zelf heel snel kunnen oplossen mogelijk.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1563
Re: BR 261 van ESU
« Reactie #4 Gepost op: 12 May 2016, 21:18:57 »
Frans, volgens mij is het hele V60 project door ESU uit het programma genomen. Dit is mij in Neurenberg door ESU verteld.

Groet, Silvolde

Frans v H

  • Offline Offline
  • Berichten: 138
Re: BR 261 van ESU
« Reactie #5 Gepost op: 12 May 2016, 22:04:29 »
hallo allemaal
beide loks zijn richting Esu ben benieuwd hoe lang ze weg blijven en hoe ze terugkomen. ondertussen op het esu (duits) forum gelezen dat je na het vullen met rookvloeistof even in de schoorsteen moet blazen zodat de vloeistof verder in het systeem gedreven wordt het moet toch niet gekker worden. bij mijn class 66 en v 200 van esu hoeft dat ook niet die doen gewoon wat ze moeten doen een mooie pluim geven bij het starten enz.

Frans v H

  • Offline Offline
  • Berichten: 138
BR 261 Esu
« Reactie #6 Gepost op: 30 June 2016, 23:19:36 »
Zoals ik al eerder liet weten zijn mijn beide BR 261 terug gegaan naar de fabriek. Ze zijn terug bij Bentink en Bentink heeft ze uitgebreid getest en geconstateerd dat de problemen (niet roken) niet zijn opgelost. Wat is dat toch daar bij Esu, al mijn andere Esu loks doen het perfect prachtig spul. Bentink gaat nu weer met Esu in overleg hoe dit op te lossen, en ondertussen ben ik ze al weer een hele tijd kwijt. Zal jullie op de hoogte houden hoe dit afloopt.