Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 18:01:40
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 17:45:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 17:43:18
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:41:34
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 17:39:31
Jacquelinger Lokalbahn - Duitse "nebenbahn" in H0 door Duikeend
Vandaag om 17:37:44
koppeling vervangen Minitrix wagon door VictorPM
Vandaag om 17:30:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door einte
Vandaag om 17:05:21
Beekdaelen in H0 door einte
Vandaag om 17:03:46
Houten Plus zaterdag 21 februari 2026 door Ronald69
Vandaag om 17:03:30
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:56:31
Geïsoleerd motorschild. door Ronald69
Vandaag om 16:51:29
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 16:39:26
Rondom Charlois door tothebeach
Vandaag om 16:30:27
Doornvliet door Eric B
Vandaag om 16:26:21
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 16:25:41
Yamorc 7001 dood door Niels64
Vandaag om 15:48:18
lichtsluis een bezetmelding laten geven door Bert55
Vandaag om 15:18:27
Werkplaats Wael en Bosch door Forever Rocofan
Vandaag om 15:17:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
Vandaag om 14:39:19
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door wob
Vandaag om 14:22:30
MTB DP1 v2 - Wormwiel terug plaatsen. door BillWisselWizard
Vandaag om 13:14:42
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:42:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:33:43
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door Eric B
Vandaag om 12:32:14
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 12:25:26
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:11:48
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:01:40
Probleem met Trix Lok 22137-01 en ESU DCC MTC32 Nem660 decoder door Bahn-AG
Vandaag om 11:45:25
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Ronald Halma
Vandaag om 10:52:21
  

Auteur Topic: BR 261 van ESU  (gelezen 2617 keer)

Frans v H

  • Offline Offline
  • Berichten: 139
BR 261 van ESU
« Gepost op: 23 April 2016, 22:39:39 »
van de week mijn tweede br 261 van esu opgehaald bij mijn winkelier een prachtige loc zoals je mag verwachten van esu en zeker voor die prijs. maar bij het testen geeft deze loc dezelfde problemen te zien als mijn eerder aangeschafte br 261 namelijk niet roken. nou is dat natuurlijk niet het aller belangrijkste maar alles moet toch wel goed werken zeker voor een loc van rond de 400 euro. dus beide locs gaan terug naar esu (terwijl mijn eerste br 261 al naar esu terug is geweest om het rookgedeelte te repareren hebben toen de generator omgewisseld niet gewerkt dus ben hem 4 weken kwijt geweest) hebben meer forum leden problemen de BR 261 van esu ?

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3884
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: BR 261 van ESU
« Reactie #1 Gepost op: 23 April 2016, 22:50:39 »
Er ja altijd wat met die ESU locs. Gecompliceerde techniek.
Hopelijk is het garantie.
een mede-clublid had de koppeling van zijn nieuwe Gravita BR261 defect.
Even via de winkel opsturen en vervolgens rekende ESU € 75,-- voor een nieuwe digitale koppeling en werkloon. Lekker...

Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Dominique

  • Offline Offline
  • Berichten: 209
Re: BR 261 van ESU
« Reactie #2 Gepost op: 24 April 2016, 11:06:01 »
De eerste BR 261 die ik had afgelopen zomer deed ook niet goed met roken... Had hem oplaten sturen ( okt 2015 eerder had niet gebruikt)

Afgelopen Januari 2016 kreeg ik een volledig nieuwe rechtstreeks uit de fabriek BR261 opgestuurd.  De verf was nog net droog zeg maar,  zo stonk hij ernaar.

Ook deed hier het roken het niet zo goed mee.

Maar even in de Esu lokprogrammer uitgelezen en de rook instellingen beetje mee rommelen en hij werkt gelukkig !!

Dus als je kan, even de Esu lokprogrammer set gebruiken...  (y)
« Laatst bewerkt op: 24 April 2016, 11:07:37 door Dominique »

Marcel112

  • Lid EMV & NLMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1653
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re: BR 261 van ESU
« Reactie #3 Gepost op: 12 May 2016, 17:46:23 »
Haal de kap van de lok af en check of de rookgenerator wel spanning krijgt.

Helaas gebruikt ESU daar een drukverbinding voor die niet altijd even goed druk blijft geven.
Ook al heb je garantie een loc openen om ergens naar te KIJKEN kan altijd.
Zet niet direct een hete bout in je model, maar in dit geval zou je het zelf heel snel kunnen oplossen mogelijk.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1632
Re: BR 261 van ESU
« Reactie #4 Gepost op: 12 May 2016, 21:18:57 »
Frans, volgens mij is het hele V60 project door ESU uit het programma genomen. Dit is mij in Neurenberg door ESU verteld.

Groet, Silvolde

Frans v H

  • Offline Offline
  • Berichten: 139
Re: BR 261 van ESU
« Reactie #5 Gepost op: 12 May 2016, 22:04:29 »
hallo allemaal
beide loks zijn richting Esu ben benieuwd hoe lang ze weg blijven en hoe ze terugkomen. ondertussen op het esu (duits) forum gelezen dat je na het vullen met rookvloeistof even in de schoorsteen moet blazen zodat de vloeistof verder in het systeem gedreven wordt het moet toch niet gekker worden. bij mijn class 66 en v 200 van esu hoeft dat ook niet die doen gewoon wat ze moeten doen een mooie pluim geven bij het starten enz.

Frans v H

  • Offline Offline
  • Berichten: 139
BR 261 Esu
« Reactie #6 Gepost op: 30 June 2016, 23:19:36 »
Zoals ik al eerder liet weten zijn mijn beide BR 261 terug gegaan naar de fabriek. Ze zijn terug bij Bentink en Bentink heeft ze uitgebreid getest en geconstateerd dat de problemen (niet roken) niet zijn opgelost. Wat is dat toch daar bij Esu, al mijn andere Esu loks doen het perfect prachtig spul. Bentink gaat nu weer met Esu in overleg hoe dit op te lossen, en ondertussen ben ik ze al weer een hele tijd kwijt. Zal jullie op de hoogte houden hoe dit afloopt.