Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:11:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
hervé
Vandaag
om 09:10:23
La Fabrique des petits réseaux (1:87)
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:04:48
Arlbergbahn.. ?
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:01:14
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27)
door
Bert Senden
Vandaag
om 08:46:50
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat)
door
peterha
Vandaag
om 08:43:50
Minibaan Visserskaai H0
door
Hans GJ
Vandaag
om 07:45:40
Piko 2025
door
Corné81
Vandaag
om 06:27:20
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
Lolke Bijlsma
Vandaag
om 05:34:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
30 September 2025, 22:56:41
Ketelwagens, welke hebben jullie?
door
Pauldg
30 September 2025, 22:08:01
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
30 September 2025, 22:06:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
30 September 2025, 21:52:03
Gewoon wat busfoto's
door
hervé
30 September 2025, 21:35:28
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor?
door
Klaas Zondervan
30 September 2025, 21:33:58
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
30 September 2025, 21:19:52
Leubachtalbahn
door
Krokodil68
30 September 2025, 20:20:25
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
30 September 2025, 20:04:27
NS-1000 in spoor-1
door
Edwin2121992
30 September 2025, 19:54:11
Tandwielen of wielstellen met tandwiel voor Rocky Rail NS 6400 / 6500
door
Remco vM
30 September 2025, 19:52:58
Roco 290 digtaliseren
door
Herb73
30 September 2025, 19:12:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
einte
30 September 2025, 19:11:57
Modelspoorbaan van Einte
door
741230
30 September 2025, 19:00:11
Motor geluid
door
Johnwater
30 September 2025, 17:35:12
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan
door
Chris Westerduin
30 September 2025, 16:20:55
Roco 2400, h0
door
spoorzeven
30 September 2025, 16:17:27
1 t/m 6 oktober 6 daagse stoomreis door Duitsland Deutsches Dampflokomotivmuseum
door
Seinhuis
30 September 2025, 16:11:33
Alweer is de Weller soldeerbout defect
door
Peter Kleton
30 September 2025, 15:57:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
30 September 2025, 15:31:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
30 September 2025, 14:42:38
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Principe discussie keerlusschakelingen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Vorige
-
Volgende
-
1
...
16
17
[
18
]
19
20
21
Omlaag
Auteur
Topic: Principe discussie keerlusschakelingen (gelezen 54648 keer)
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26808
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #255 Gepost op:
09 March 2015, 14:03:01 »
Volgende stap, sturing van de gates.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26808
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #256 Gepost op:
09 March 2015, 14:09:46 »
Volgende componentidentificatie, een blokje met opschrift 68 6V, met een witte streep links van de tekst:
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
ruudns
Offline
Berichten: 6352
***
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #257 Gepost op:
09 March 2015, 14:10:32 »
elco?
Gelogd
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0
).
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26808
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #258 Gepost op:
09 March 2015, 14:15:39 »
Ruud, ik wil graag een antwoord zonder vraagteken.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
henk
Offline
Berichten: 22563
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #259 Gepost op:
09 March 2015, 14:17:25 »
Elco!
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
ruudns
Offline
Berichten: 6352
***
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #260 Gepost op:
09 March 2015, 14:18:47 »
elco 68uf 6v is het eerste wat bij me op komt
.
Gelogd
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0
).
henk
Offline
Berichten: 22563
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #261 Gepost op:
09 March 2015, 14:19:51 »
Mogen we een fotootje zien van de binnenkant?
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Dirk J
Offline
Berichten: 1455
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #262 Gepost op:
09 March 2015, 14:20:38 »
Ziet eruit als
deze
, smd polymeer tantaal condensator 68uf
«
Laatst bewerkt op: 09 March 2015, 14:30:18 door Dirk J. Reden: Plaatje erbij
»
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26808
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #263 Gepost op:
09 March 2015, 14:30:42 »
Ja, dat is hem. Tantaalelco dus.
Ik ga een foto maken van het apparaat.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26808
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #264 Gepost op:
09 March 2015, 14:47:06 »
Een foto van de printplaat. Het lukte me niet om alle opschriften er leesbaar op te krijgen.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Fritsprt
Offline
Berichten: 2611
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #265 Gepost op:
09 March 2015, 19:33:10 »
Citaat
Opschrift K1FXD en K3WYN
Het lijken mij dual transistoren in sot23 behuizing of sot363 (2,2 x 1,3 mm). Ook aangezien ze in de gate van de MosFet's lijken te zitten.
Even verder gegooglet. Het datablad voor een K1F staat
hier
. K1F betekent dat het een dual NPN transistor is. XD is de productiedatum december 2010. Vermoedelijk is op deze wijze ook de K3W te vinden. Het zou me niet verbazen als dat ze PNP broertje is.
deel 3. En K3W. Een dual PNP
transistor uit het jaar november 2011 (YN).
Hier
het datablad.
gr. Frits
«
Laatst bewerkt op: 09 March 2015, 19:59:08 door Fritsprt. Reden: K1F en K3W toegevoegd
»
Gelogd
Groet Frits
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26808
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #266 Gepost op:
09 March 2015, 20:04:04 »
Frits, bedankt.
Via een elektronicaforum was ik ook al in die richting gekomen, maar jouw zoekwerk bracht me bij het juiste type.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Fritsprt
Offline
Berichten: 2611
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #267 Gepost op:
09 March 2015, 20:32:33 »
Klaas,
graag gedaan. Wat is dat 14 polige ic?
gr. Frits
Gelogd
Groet Frits
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26808
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #268 Gepost op:
09 March 2015, 21:53:44 »
Dat is een 74HC132. Tekst staat er voluit op, maar op de foto moeilijk te lezen.
Deze component was het makkelijkst te identificeren.
Ben vanavond bezig geweest met uitzoeken hoe e.e.a. aan elkaar zit. Maar voor nu even gestopt omdat ik tureluurs werd van het turen door de loep.
Pas woensdagavond weer tijd om er mee verder te gaan.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Calimero
Offline
Berichten: 1037
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #269 Gepost op:
09 March 2015, 22:06:00 »
Aangezien het om 6 pootjes ging zat ik ook richting dual torren te denken maar durfde het niet hard op te roepen.
Er zijn productie-technisch mogelijk een hoop redenen te bedenken om hier voor te kiezen. Puur technisch zou het
te maken kunnen hebben met paring van beide torren of juist de thermische koppeling.
Gelogd
Groet, Ronald.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Vorige
-
Volgende
-
1
...
16
17
[
18
]
19
20
21
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Principe discussie keerlusschakelingen