Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Exact-Train 2025 door Falkenberg
Vandaag om 22:51:05
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 22:50:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:49:22
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Seinhuis
Vandaag om 22:11:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
Vandaag om 21:21:08
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 21:19:33
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:12:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
Vandaag om 21:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 20:56:29
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 20:54:52
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
Vandaag om 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 20:52:20
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:33:17
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 19:56:37
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door NL-modelspoor
Vandaag om 19:35:49
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 19:27:53
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 19:24:12
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 19:23:44
13 en 14 september Open Monumentendag door Seinhuis
Vandaag om 19:05:45
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 18:35:29
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:12:22
Kibri station CALW ingekort als NS station door grossraumwagen
Vandaag om 18:04:36
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
Vandaag om 18:01:35
Stalen D 4 deurs spoor 0 door AB 7216
Vandaag om 17:24:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
Vandaag om 17:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:44:52
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:13:16
  

Auteur Topic: The Linden Valley Railroad  (gelezen 9403 keer)

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1704
The Linden Valley Railroad
« Gepost op: 13 March 2014, 17:36:09 »
The Linden Valley Railroad.

Bij de start van mijn baanbouwdraad Hatzum schreef ik over de afgelopen 15 jaar waarin ik Amerikaans reed, nu maar eens wat foto’s van 1 van deze projecten.
In  1995 kocht ik mijn eerste Amerikaanse modelspoorblad. “Great Model Railroads 1995” en vanaf dat moment ging al mijn oude Marklin materieel in dozen. Veel lezen en langzaam verzamelen. In de Model Railroader van december 1996 vond ik het ideale prototype, de Monon railroad, ook bekend als de Chicago, Indianapolis and Louisville Railroad (CIL).


Alco RS3 locomotief van de Monon rangeert bij AHS.

In de loop der jaren heb ik verschillende banen gebouwd en nu wordt mijn treinkamer onder meer bezet door de Linden Valley Railroad.
Korte fictieve historie: In Linden kruisten in vroegere tijden 2 spoorlijnen elkaar. De Monon en de Nickel Plate Road, officieel de New York, Chicago and St. Louis Railroad (NYC & ST.L). De Linden Valley Railroad is door mij bedacht als een onafhankelijke spoorwegmaatschappij waarvan de aandelen onder andere in bezit zijn van de Monon en de NKP. In mijn verbeelding takt de Linden Valley af van de kruising Monon en NKP en bedient de plaatsen North Linden en Winterpole (beide bestaan niet echt).


De GP 35 van de NKP rijdt North Linden binnen.

Op de spoorlijn rijden voornamelijk locomotieven van de Linden Valley, maar ook de Monon en NKP verschijnen regelmatig op het zichtbare gedeelte. De baan speelt zich af in de jaren 60, voordat de NKP opging in de Norfolk and Western en de Monon in de Louisville and Nashville Railroad.


EMD SW7 staat klaar om te vertrekken naar Winterpole.

Door de lastige verkrijgbaarheid van Amerikaanse modeltoebehoren is er veel verbouwd en veramerikaniseerd. Dat maakt misschien Amerikaans rijden wel zo leuk!


Startpunt van het traject.

Met vriendelijke groet, Gert-Jan

« Laatst bewerkt op: 13 March 2014, 17:41:38 door g-j »

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7199
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #1 Gepost op: 13 March 2014, 21:07:04 »
Ziet er leuk uit

Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9002
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #2 Gepost op: 13 March 2014, 22:27:46 »
Hoi, Gert-Jan

En die decalls van de maatschappijn zelf gemaakt?
Zijn het bestaande of aangepaste locs? Ben niet zo thuis in de Amerikaanse modellen.
In ieder geval goed geslaagd stuk modelbouwwerk ;D.

Groeten Koen.
« Laatst bewerkt op: 15 March 2014, 13:00:55 door Koen Frijlink »
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1704
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #3 Gepost op: 15 March 2014, 10:59:17 »
Hallo,


Monon F3 bij de tankplaats.

@Hendrik Jan, dank je wel.
@Koen, de locomotieven e.d. zijn in de loop van jaren bij elkaar verzameld. Het logo van de Linden Valley is door mijn vrouw ontworpen (grafische achtergrond) bijna al het papierwerk zoals: bestemmingskaarten, rangeerlijsten e.d. heeft zij gemaakt. Gebouwen en toebehoren zijn deels zelf gemaakt, deels verbouwd en deels gekocht.

Nog wat foto’s:


De tankplaats waar een caboose wordt schoongemaakt.


Voor het personenvervoer is er een net gekocht railcar van de New Haven ingezet.

Met vriendelijke groet, Gert-Jan

Mudhen

  • Offline Offline
  • Berichten: 976
  • AKA Genx Diorama
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #4 Gepost op: 15 March 2014, 11:08:23 »
 (y) @ Monon F3
-1- Sebas

Beneluxspoor USA shelf layout
Youtube: Genx Diorama

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1704
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #5 Gepost op: 22 March 2014, 16:09:20 »
Hallo,

Kleine fotoserie van wat nog is, maar 2015 hoogstwaarschijnlijk niet haalt.


Nummer 25 en 28 staan te wachten voor vertrek.


Wachten bij de overweg.


De korte trein op weg naar North Linden.


Op weg naar Linden passeert de trein de lokale brandstofhandelaar.

Groet, Gert-Jan

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1704
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #6 Gepost op: 11 April 2014, 10:10:30 »
Hallo, ik had vanmorgen eindelijk tijd om in mijn treinkamer wat te rangeren. Heb een paar foto’s gemaakt en hoop dat ze in de smaak vallen. Ondertussen gaat het “werk” aan Hatzum gewoon door.


De geruchten zijn waar! De NKP is overgenomen door de Norfolk and Western, hier rijdt de eerste N&W diesel North Linden binnen.


Op een rangeerterrein is het ook wel eens rustig.


De overweg in Winterpole.


De local plaatst een wagen bij Lewiston.

Groet, Gert-Jan

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4517
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #7 Gepost op: 11 April 2014, 12:59:21 »
is een keer eens wat anders dan al dat Nederlandse geweld! Supermooi!!!
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9002
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #8 Gepost op: 11 April 2014, 22:32:56 »
Vind het allebei even prachtig om te zien.  (y)
Heb je ook een bepaald rangeersysteem of doe je gewoon uit de losse pols? Ik zie hier steeds mee banen met rangeerkaarten werken.

Groeten Koen

Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18032
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #9 Gepost op: 12 April 2014, 00:39:19 »
Hallo Gert Jan,

Klasse, weer een Amerikaan! (y)

Speciaal voor jou omdat de naam Linden gebruikt; Een paar dagen geleden kwam ik langs Linden Indiana. Het depot is nu een klein museum:

linden1 by ronhalma, on Flickr

linden2 by ronhalma, on Flickr

linden3 by ronhalma, on Flickr

Grtz, Ronald.
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1704
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #10 Gepost op: 12 April 2014, 14:51:45 »
Hallo,

@ Ronald, dank je wel! Mooie foto’s, als ik ooit de oversteek maak staat een bezoek aan het Monon museum in Linden zeker op mijn verlanglijst en nog een fijne vakantie toegewenst.
@ Koen, zie onderstaand schrijven.

Rangeren op de Linden Valley. Iedere bestemming (industrie of laad/ losweg) heeft meerdere kaarten op de eerste foto kun je zien dat de losweg in North Linden meerdere kaarten heeft.


Theoretisch is het mogelijk dat alleen deze bestemming wordt bedient.


De dobbelsteen heeft bepaald dat er een trein met 4 wagons uitgerangeerd moet worden. Een open wagon met oud ijzer op de losplaats, een graanwagon bij de silo in Winterpole en 2 gesloten goederenwagons bij AHS in North Linden.
De trein wordt samengesteld in een cassette, deze wordt aan de baan gekoppeld. Ik heb er meerdere en stel meestal enkele treinen tegelijkertijd samen.


Als eerste wordt de schrootwagon geplaatst.


Na wat rangeren staat ook de graanwagon bij de silo.


De trein passeert op de terugreis het seinhuis van North Linden.


AHS kan pas op de terugreis bedient worden door het ontbreken van een omloopspoor in North Linden. Totale rangeertijd, ongeveer 30 minuten ondanks dat er maar 4 wagens geplaatst werden en 2 wagens werden opgepikt!

Groet, Gert-Jan

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9002
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #11 Gepost op: 12 April 2014, 20:12:47 »
Interessant concept. Ook bij Daan werkt het.
Ik ga het in overweging nemen bij mijn toekomstig baantje.

Bedankt voor de toelichting.

Gr. Koen.
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1704
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #12 Gepost op: 10 May 2014, 15:09:16 »
Hallo,

Alle zaterdagse verplichtingen zitten erop. Heen en weerritje manege, hoofdstuk studeren, 8 km hardlopen en de boodschappen. Daarna heerlijk wezen rangeren op de Linden Valley. Klein foto overzicht.


De GP35 van de NKP staat klaar met 10 hoppers aan de haak.


Een overzicht van de kolentrein.


De GP7 van de Linden Valley Railroad staat klaar in North Linden.


De Linden Valley heeft zijn eigen werktrein.

En in mijn Hatzum bouwdraadje schreef ik dat ik bouwdip zat met een Amerikaans project, dat was niet de Linden Valley! Daar doe ik alleen wat onderhoud aan. Guess what, gisteren zat ik een bouwverslag van iemand te lezen op het Forum en de inspiratie was terug. 1 foto van Jacobs Creek.


Misschien ooit onderwerp van een eigen topic, mijn moderne Amerikaanse rangeerbaan.

Met vriendelijke groet, Gert-Jan

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9002
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #13 Gepost op: 10 May 2014, 16:00:08 »
Mis wat palmbomen, Gertjan. ;) Die zijn er wel in HO.

Bovenstaande en deze foto mooie shots. (y)
Sluit dit dan weer aan op het bestaande Linden Valley of is Florida Midland apart?

Groeten Koen.
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

NS6400

  • Rangeerprediker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1466
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #14 Gepost op: 10 May 2014, 16:02:41 »
Dit draadje had ik nog niet gespot. Mooi man, altijd leuk om een nieuwe spoorder met amerikaanse loco's te zien. Dat Europese spul is toch allemaal maar nietig.  8)  (y)

Groet,
Paul