Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 20:50:41
20 jaar BNLS door puntenglijder
Vandaag om 20:48:13
Zaagsel? door Bert55
Vandaag om 20:48:10
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 20:39:54
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 20:21:42
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 20:20:53
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door TonM
Vandaag om 19:58:23
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 19:35:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rick
Vandaag om 18:48:20
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Prutsert
Vandaag om 18:00:21
Gezocht: Foto's Plan E/L postrijtuig in reizigerstreinen jaren '70 door Jeroen Water
Vandaag om 17:50:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:24:38
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dennie
Vandaag om 17:19:55
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 17:17:05
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door IJmc
Vandaag om 17:12:06
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 17:11:14
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:14:56
Nijmegen in h0 door Rob S.
Vandaag om 15:46:43
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:12:34
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 14:41:29
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 14:35:14
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:06:10
meer wissels invoeren in Z21 door astrantia
Vandaag om 12:59:10
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:15:58
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door Falkenberg
Vandaag om 08:42:04
rommenholler gasketelwagens door ArjanB
02 July 2025, 22:29:52
The Rolling Tables… (ofwel: eten tussen de rails wordt nieuw leven ingeblazen) door Bob R.
02 July 2025, 21:58:53
NL-baan in Canada door ArjanB
02 July 2025, 21:44:10
Raadplaatje door Klaas Zondervan
02 July 2025, 19:42:38
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
02 July 2025, 17:10:05

Auteur Topic: NS zet hoogbejaarde vrouw uit trein omdat ze vergat in te checken...  (gelezen 25704 keer)

Gert1

• Gast
NS zet hoogbejaarde vrouw uit trein omdat ze vergat in te checken...
« Gepost op: 09 November 2013, 19:29:30 »
NS zet hoogbejaarde vrouw uit de trein en probeert het goed te maken met een bloemmetje...

Waar is de tijd gebleven dat NS-conducteurs gewoon normaal handelden in zo'n situatie?   ::)

mvg,
Gert

Tomasso

• Offline Offline
Re: NS zet hoogbejaarde vrouw uit trein omdat ze vergat in te checken...
« Reactie #1 Gepost op: 09 November 2013, 20:47:40 »
Ja precies, gewoon bekeuren die handel! ;D
Spoor 0 adept

Whis

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 09 November 2013, 21:09:12 »
Het geval is natuurlijk betreurenswaardig.

Wat ik alleen niet snap is de commotie. Als je dit geval afzet tegen meer dan een miljoen passagiers en ruim 5.000 treinritten per dag en in totaal meer dan 30.000 NS medewerkers. Tja... dan wil het af en toe eens uit de bocht schieten. Part of life zeg maar...

Maar goed, NS en ProRail zijn uiteraard makkelijke paaltjes waar het heerlijk tegen pissen is ::) (en nee, daarmee praat ik niet alles goed).
Das Dauerverkacken setzt sich nathlos fort.
Hmpf.

Tjalling

• Offline Offline
    • modulebaan.nl
« Reactie #3 Gepost op: 09 November 2013, 21:30:58 »
Jammer dat de NS nu weer de gebeten hond is. Het OV-chip systeem is een draak van een systeem, dat door de politiek ingevoerd is.

Het systeem is zodanig opgezet dat de reiziger altijd fout zit. Voor de vervoerder is dat ook niet fijn: Het zijn de conducteurs die de resultaten van dit beleid over zich heen krijgen.
Als ze de dame niet aanpakken doen ze hun werk niet goed, als ze de dame in kwestie wel aanpakken, en het komt in de pers, dan hebben ze het ook niet goed gedaan.

De (in mijn ogen zeer incompetente) bestuurders die dit systeem ingevoerd hebben zouden eigenlijk als criminelen aangepakt moeten worden.

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #4 Gepost op: 09 November 2013, 21:32:34 »
Waarom is dit nieuws? Het lijkt me normaal dat iemand dan een boete krijgt of de trein wordt uitgezet.
Citaat
De vrouw arriveerde uiteindelijk twee uur te laat op haar eindbestemming.
Tsjah...
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Peter Kleton

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 09 November 2013, 22:03:25 »
Hallo,
 Je moet het niet erger maken dan het is, het was maar -een -condukteur tegen een oude dame, niet -alle- conducteurs.
 Ik denk dat deze man al lang op z'n d....r heeft gehad van zijn collega"s.
 Groeten ,Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

brutus1

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 09 November 2013, 22:04:09 »
Mijn ervaring met mijn hoog bejaarde moeder die op het perron van Amersfoort vriendelijk aangesproken wordt met de vraag waar de reis heen gaat, netjes door de perron hulp naar het juiste treindeel gebracht wordt, de conducteur die in Hoogeveen netjes helpt met de tas uit de trein te sjouwen.....chapeau NS. Prima toch.
Dat de OV chipkaart niet alleen bij de NS ellende veroorzaakt is toch inmiddels wel duidelijk. Er is nog steeds een generatie die de pen en papier hanteert en van de comp. geen weet heeft. Het tussentijds in en uitchecken bij het overstappen op een andere vervoerder valt voor velen niet te begrijpen  zeker niet als het nagenoeg op het zelfde perron plaats heeft.
Laten we a.u.b het gebruik van de smartphone bij deze generatie, Arriva introduceert, vergeten. Apps, en alles wat er bij hoort is voor de reizigers op die leeftijd lastig te hanteren.
Het blijft OPENBAAR VERVOER, voor iedereen dus.
En, NS uitzonderingen bevestigen niet altijd de regel. Dit foutje mag gewoon niet meer gebeuren. Coulange is de service.

gr Brutus

frederik19630

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 09 November 2013, 22:12:49 »
tja, leuk is anders, maar als ik het verhaal goed lees is het mislukt gevalletje coulance. En dan sta je in de krant:

conducteur wil passagier toch nog wel even in laten checken, dat een 89 jarige dat niet in de voorgestelde
6 minuten redt is ook wel weer te snappen.

fred
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html

rene w.

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 09 November 2013, 23:06:51 »
hmmm lees nu dus eigenlijk dat de woordvoerder/directie de hc schop na verkoopt want hij doet toch gewoon zijn werk.

Weer het klant is koning als ze maar hard genoeg naar de krant lopen einde,
wat doet deze hc bij een volgende klant denken 'succes ermee ik blijf gewoon zitten want mijn baas wil blijkbaar niet dat ik controleer'!

geef hem/haar groot gelijk want hoe groot de bek ook is van een ruziemaker bureau 'sorry hier is een bloemtje' geeft ze toch gelijk.
« Laatst bewerkt op: 09 November 2013, 23:09:22 door rene w. »

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #9 Gepost op: 09 November 2013, 23:16:29 »
Het tussentijds in en uitchecken bij het overstappen op een andere vervoerder valt voor velen niet te begrijpen 
Nou, ik begrijp het heel goed, want dat is precies waarvoor dat hele chipkaart gedoe over ons is gekomen.

Wat dat geval met die oude dame betreft, typisch geval van een conducteur die strikt de regels handhaaft zonder begrip voor de situatie. Hij had ook op een tussengelegen station even naar de checkpaal kunnen lopen om de kaart van die mevrouw er tegenaan te houden.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
« Reactie #10 Gepost op: 09 November 2013, 23:19:45 »
Oude mensen kunnen soms echt dom doen terwijl ze dat helemaal niet zijn, dat zie je in de supermarkt een tijdschrift onder in hun kar doen en dan de tas erop en bij de kassa spullen inladen en op het laatste moment vraagt het kassa meisje, mag ik even onder u tas kijken, ooh ja maar die is zo zwaar* dat krijg ik nooit omhoog! vervolgens tilt een andere supermarkt medewerker het op en ziet dat er een tijdschrift ligt oooh sorry! vergeten!!!

* maar als een tas heel zwaar is hoe krijg je hem dan uit de kar als je bij je auto of fiets bent  ;)

Overal zie je dat soms weten ze het echt niet maar, het komt vaak genoeg voor dat ze expres dom gaan doen, want niet inchecken dan blijft je saldo gewoon op je OV kaart dat is precies het zelfde als met een oud trein/bus kaartje als hij niet afgestempeld wordt is het gewoon geldig.

Ik ben een voorstander om een boete te geven, de trein uitzetten alleen als ze vervelend worden (wel inclusief boete!)
« Laatst bewerkt op: 09 November 2013, 23:27:36 door Bastaard »
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

rene w.

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 09 November 2013, 23:22:42 »
tuurlijk met een hele stapel ov kaarten snel als hc iedereen inchecken die je onderweg tegenkomt volgens mij heet dat fraude en mag niet.

gewoon gebruikershandleiding lezen voordat je op reis gaat.  (y)
utrecht is trouwens ook niet echt een station waar je 2 uur moet wachten op de volgende trein naar zwolle!

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #12 Gepost op: 09 November 2013, 23:31:08 »
gewoon gebruikershandleiding lezen voordat je op reis gaat.  (y)
Kan jij makkelijk zeggen, als jonge vent. Deze mevrouw had haar kaart net aangeschaft bij het loket, en had waarschijnlijk nog nooit eerder met een chipkaart gereisd. Weet zij veel. Voorheen had ze waarschijnlijk met papieren kaartjes gereisd, en dan was je klaar als je dat aan het loket had betaald.
Ik blijf er bij dat de conducteur dit gevalletje met wat meer begrip had moeten behandelen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
« Reactie #13 Gepost op: 09 November 2013, 23:36:53 »
Gebruikershandleidingen bestaan meer dan 100 jaar.
Ook in 1950 als je een tv kocht of een radio zat er een handleiding bij en daar zat ook elektronica in wat men toen ook niet 123 begreep.
En als je een anonieme OV kaart koop bij de balie, de dames bij de balie zeggen vrijwel altijd bij de poortjes kunt u inchecken daar rechts als u de deur verlaat, dat is echt zo dat zijn ze verplicht want mijn beste vriendin doet dit werk.
Dat is HONDERD procent hetzelfde als een retourkaartje ZONDER DATUM! deze moest je OOK INCHECKEN! (stempelen) precies hetzelfde systeem.

Wat de conducteur ook had kunnen doen, is voor haar inchecken ID vragen en kijken waar ze woont en dat station of zo dichtbij mogelijk inchecken.
Dus woont ze in Amsterdam checkt de conducteur daar in.

Gelukkig zijn er ook zat oudere mensen die heel lief en eerlijk zijn, als je bijv teveel geleverd hebt zeggen ze netjes, die had ik niet besteld neem maar weer mee, jongeren zijn weer anders hierin... elke generatie heeft zijn plusje en minnetje.
« Laatst bewerkt op: 09 November 2013, 23:55:25 door Bastaard »
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Alexander

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 10 November 2013, 07:12:19 »
De Bert heeft n.a.v. klachten over de NS in de winter al eens de uitspraak gedaan dat de reizigers ( klanten ) niet moeten zeuren.
Deze gedachte zie ik steeds meer terug bij de NS als klant, en ben afgelopen winter overgegaan op de auto.

En deze actie van de conducteur is de uitvoering van de nieuwe NS doctrine van geld eerst, er is toch geen concurrentie.
En zoals eerder geschreven, als het niet in de pers was gekomen, was deze wake-up call niet bij het personeel aangekomen.

Groeten, Alexander