Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

LS Models 2025 door Rick
Vandaag om 20:16:25
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door henk
Vandaag om 20:13:40
Modeltreinen Pierre Dominique door bekie
Vandaag om 20:05:48
Het Boemeltje - Electronica door bask185
Vandaag om 20:03:01
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door 008200
Vandaag om 19:43:57
Frans loodsje et cetera door tothebeach
Vandaag om 19:17:45
Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
Vandaag om 18:10:16
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Lobomotion69
Vandaag om 18:01:22
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 18:00:39
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 17:45:41
Rails roestig verven door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
Vandaag om 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:06:43
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:59:08
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:56:40
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronaldk
Vandaag om 15:29:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:16:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:13:44
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
Vandaag om 14:45:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 14:08:49
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:08:20
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:14:39
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:11:30
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
Vandaag om 09:14:29
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 08:35:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frits C
Vandaag om 06:47:18
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
Br 38 Piko Superen. door wob
17 June 2025, 21:17:09

Auteur Topic: Serre bergbaan, knutselproject van mijn zoon Jamie en mij  (gelezen 158380 keer)

a.moonen

• Offline Offline
Grill- und Bierfest
« Reactie #405 Gepost op: 14 July 2014, 22:40:34 »
Ondertussen heerst er in Gösserbach een grote bedrijvigheid.

Het hele dorp is in rep en roer en druk bezig met de voorbereidingen voor het feest.

Overal wordt al gefluisterd dat het een drukte van belang gaat worden en van Fritz heeft men al begrepen dat er extra treinen worden ingezet en er zelfs een museumtrein vanuit Anlage te verwachten is. Zelfs mensen uit het verre Dönsdorf en Schwarzburg worden verwacht.

Goederen worden uit geladen bij de slagerij, nadat de diverse dieren ter slacht zijn aangeboden. Worsten worden gedraaid, Schnitzels geklopt, hamburgers geplet etc.

Versieringen worden aangebracht, want het hele dorp gaat gebruikt worden als één groot feestgebied:

Bankjes worden geplaatst en ja van al dat werk wordt men dorstig en met die hoeveelheid aanwezig bier is het niet vreemd dat men al vroeg aan een biertje begint:

Op het plaatselijke veldje moet de dans en muziek plek komen, het is hier ook dan een drukte van belang:

Met Anlage is ondertussen afgesproken dat de gasten na het feest daar voor weinig kunnen overnachten en dat er speciale avondtreinen voor het vervoer gaan zorgen.

wordt vervolgd .....

g-j

• Offline Offline
Re: Serre bergbaan, knutselproject van mijn zoon Jamie en mij
« Reactie #406 Gepost op: 15 July 2014, 09:23:19 »
De delegatie uit Hatzum is onderweg voor het fantastische bier und bratwurst festival.

Gert-Jan

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #407 Gepost op: 15 July 2014, 09:28:11 »
Vanuit Nahmlos wordt een speciale trein ingezet. Met in de eerste wagon als cadeau de Nahmlose Spezialität: Quatsch (zo lekker, daar zijn geen woorden voor).

(Plaatje in het Nymantsthal)

Gruß,
michel
« Laatst bewerkt op: 15 July 2014, 09:31:27 door tothebeach »

a.moonen

• Offline Offline
Grill- und Bierfest
« Reactie #408 Gepost op: 15 July 2014, 22:15:24 »
De voorbereidingen lopen langzaam op zijn eind in Gösserbach.

Het dans platform wordt gereed gemaakt:

De paal voor het wedstrijd klimmen is opgericht en ingevet:

De vaten bier en overige voorraad wordt klaar gezet (natuurlijk met de juiste koeling  :P ):

Alles is klaar voor het feest en het wachten is nu op de vele feestgangers.
Zenuwachtig lopen Frau Judith en Martine alles nog eens na maar alles ziet er piekfijn uit.

Dat wordt een lange onrustige nacht! klaagt Frau Martine.
FRAU JUDITH!, FRAU MARTINE!
Die zug aus Nahmlos ist gerade ingetroffen mit eine ganze Wagonladung Quatsch!

Wass haben Sie aus Nahmlos die berühmte Spezialität Quatsch nach uns geschickt!!!

Ohwwww das wird ja so super sein!

Ja sicher der Fritz seht schon zu dass alles so schnell wie möglich hierhin kommt.

De trein uit Nahmlos wordt uitgeladen:

wordt vervolgd .......  :P

Stieven76

• Offline Offline
« Reactie #409 Gepost op: 16 July 2014, 08:56:32 »
Leuke baan hoor  ;)

Als ik de dakspanten van het huisje in aanbouw vergelijk met die van je dansplatform.. Dat wordt een stevig dansplatform, dat gaat wel wat kunnen dragen  ;D

Hoe heb je het zandweggetje juist gemaakt?

a.moonen

• Offline Offline
« Reactie #410 Gepost op: 16 July 2014, 21:10:22 »
Hoe heb je het zandweggetje juist gemaakt?

Dat is nog geen zandweggetje maar gewoon witte gips. Later wordt dit asfalt.

De zandpaden bij de kerk heb ik gewoon met modelbouw zand bestrooid.

mvg
Arnold

a.moonen

• Offline Offline
Grill- und Bierfest
« Reactie #411 Gepost op: 16 July 2014, 22:16:13 »
Eindelijk is het zover!  :o

De dag van het grosse Grill- und Bierfest is begonnen.

Na een onrustige nacht is Frau Judith in alle vroegte naar het station gegaan om daar de aankomende gasten op een schnapps en Quatsch te trakteren.

Als Frau Judith op het station van Gösserbach aankomt is het er al een drukte van belang. Treinen vanuit alle windstreken zullen via Anlage naar Gösserbach komen.

Als Frau Judith het perron op loopt ziet ze Fritz al staan klaar om de mensen massa te begeleiden die zo uit de treinen zullen stromen.

Morgen Fritzlein, wie gehts dir?

Ah gruss dich Frau Judith, Sie sind auch fruh dabei nicht!
Noch eben und die erste Zug aus Anlage kommt an!
Ich habe gehört es ist ein spezial Zug aus Dönsdorf welcher via Schwarzburg nach Anlage gefahren ist.
Gleich da hinten kommt einer spezial Zug, mit leute aus Dönsdorf und Nahmlos!
So steh bereit frau Judith.

Terwijl de twee nog even verder keuvelen klinkt het signaal van de V200 en enkele seconden later rolt hij het station van Gösserbach binnen.
Terwijl de eerste mensen uitstappen klinkt er een vrolijk gefluit en sissend en puffend rijdt de Spezialzug het station binnen.

Fritz en frau Judith gaan meteen aan de slag. waarbij Fritz rustig de mensen naar de uitgang wijst.

Ondertussen deelt frau Judith de meegebrachte spezialiteiten uit en heet de gasten van harte welkom.

Terwijl de twee druk bezig zijn alles in goed banen te geleiden en de drukte van de uitstappende gasten langzaam afneemt rinkelt de telefoon in het baanwachters huisje.

Hallo Fritz hier am Apparat.
..............
Wie bitte?
.......................
Ja verstehe.
.................
Gleis eins ok.
................
Ja alles fertig hier.
..........
Tschuss.

Frau Judith! ich höre gerade dass gleich auf gleis eins unsere freund Sepp kommt mit noch ein sonder fahrt.

Sepp??? Aber der bleibt doch im Anlage, der hat doch gar kein Lust auf dieses Fest?!

Genau, genau, aber es scheint dass im Anlage eine Eilzug aus Hatzum ein getroffen ist.

Een half uur later horen ze de zware hoorn van de V60 en gelijk daarna rijdt sepp op zijn vertrouwde machine op spoor 1 Gösserbach binnen.

wordt vervolgd ......

« Laatst bewerkt op: 17 July 2014, 13:54:04 door a.moonen »

a.moonen

• Offline Offline
Grill- und Bierfest
« Reactie #412 Gepost op: 16 July 2014, 22:42:09 »
Deel 2:

Terwijl de gasten richting het dorp stromen voor het feest, staat de dorpsfanfare klaar voor de traditionele rondgang door het dorp.

Om 10.00 uur stipt wordt het sein gegeven en zet de fanfare een lekkere tirolermars in. De plaatselijke trachtengruppe begeleidt de fanfare en zo verplaatst men zich vrolijk door het dorp naar het feestterrein.

Ondertussen gonst het van de geruchten in Gösserbach, dat de organisatie een bekende persoonlijkheid heeft uitgenodigd voor het feest vandaag.

Terwijl de fanfare zich al feestend door het dorp naar het feestterrein verplaatst, stroom het dorp ook steeds voller. Mensen staan en zitten uitgelaten naar de optocht te kijken terwijl ze genieten van de gratis schnapss die Frau Judith en Martine schenken op de kop van de optocht.

Als de fanfare de beroemde mee deiner "Trink Trink Brüderlein Trink"  inzet beginnen de mensen enthousiast mee te zingen.

Op het feestterein aangekomen opent Herr Bürgemeister met een paar worden het jaarlijkse Grill- und Bier fest.
Daarna wordt de burgemeester van Anlage uitgenodigd om het eerste vat Bier aan te slaan waarna het feest losbarst.

De fanfare neemt zijn plaats in op het podium en al snel staat deze gevuld met dansende gasten.

Met het warme weer vloeit het bier rijkelijk en vooral tijdens de wedstrijd paal klimmen gaat het snel.

Het ene na het andere vaatje wordt aangeslagen en tezamen met een enorme hoeveelheid kaiserbrötchen, sauerkraut en bratwurst wordt het een super gezellig feest.
.

wordt vervolgd .....

« Laatst bewerkt op: 16 July 2014, 22:44:44 door a.moonen »

Basilicum

• Prae-adviseur
  • Offline Offline
    • Dönsdorfer Bauberichte
« Reactie #413 Gepost op: 17 July 2014, 08:00:46 »
Je maakt er werk van, Arnold! (y)

Groet,
Bas

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #414 Gepost op: 17 July 2014, 08:09:23 »
't is genieten  (y)

Groet,
Michel

a.moonen

• Offline Offline
« Reactie #415 Gepost op: 17 July 2014, 09:25:12 »
Heren bedankt voor de leuke complimenten  (y)

Vooral het er naar toe leven en het werk er om heen en het contact met forumgenoten geeft de hobby een extra dimensie.  :D

g-j

• Offline Offline
« Reactie #416 Gepost op: 17 July 2014, 09:37:07 »
Ziet er erg leuk uit! Mijn Hatzummers zullen het naar zin hebben. Gelukkig waren ze nog op tijd dankzij de extra inspanning vanuit Anlage. Stuur je ze wel terug naar Hatzum ipv Hattum anders komen mijn wereldvreemde inwoners nooit meer terug. (En dat is een leuk idee voor een verhalenlijn).

Groet, Gert-Jan

jerrytrein

• Offline Offline
« Reactie #417 Gepost op: 17 July 2014, 12:17:25 »
lekker verhaal
en passende preisers
Omgeving  (y)

a.moonen

• Offline Offline
« Reactie #418 Gepost op: 17 July 2014, 13:54:52 »
Stuur je ze wel terug naar Hatzum ipv Hattum anders komen mijn wereldvreemde inwoners nooit meer terug. (En dat is een leuk idee voor een verhalenlijn).

toch maar even aangepast  ::)

a.moonen

• Offline Offline
Grill- und Bierfest
« Reactie #419 Gepost op: 17 July 2014, 16:53:20 »
Deel 3:

Als het feest tegen de avond loopt onderbreekt Kurt de muziek en loopt het dans podium op. Achter hem staat een geheimzinnige persoon in het wit met een zwarte zonnebril.

Liebe Damen, herrn und Kinder,

Mit Stolz darf ich Ihnen präsentieren............

WEINO !!!!
  :o ::)

Meteen zet de fanfare een van de kaskrakers van Weino in zoals "Blau blau blau, macht der Enzian" en "Schwarzbraun ist der Nusslikör"!

Zo komt het feest tot een enorm hoogte punt en wordt er afgesloten om half een met een groots vuurwerk.

De mensen die een kamer in Gösserbach hebben kunnen boeken lopen daar langzaam heen. De rest vertrekt vrolijk zingend en enigszins wankel op de benen weer richting het station waar de treinen richting Anlage staan te wachten. De meesten zullen overnachten in Anlage waarna men van daaruit de rit huiswaarts weer kan nemen.

Het feest is een mega succes en de beiden organisatoren hebben zeker voor een heel groot deel meegenoten. Frau Martine was laatst gezien met een hele leuke man aan haar arm en maakte een wat benevelde indruk. Bij het dank woord van Herr Bürgermeister was zij helaas afwezig.
Het laat zich slechts raden waar zij was?!!

Uit betrouwbare bronnen hebben wij vernomen dat het ook die nacht niet rustig was bij Frau Judith, maar die heeft vandaag geen reactie gegeven!

Tot volgend jaar bij het volgende Grill- und Bierfest!

(y)