Na de vakantie lag er een pakketje van Shapeways op me te wachten met de prachtige staanders in spoor nul van Fred. Het eerste prototype heb ik even ruw in elkaar gezet. Het resultaat...

Het model zoals het uit de printer komt. De bevestigingsplaten passen perfect om de Peco rails. Zoals je kunt zien had ik bij het leggen van de rails de biels al in het juiste patroon voor een stootjuk gelegd. De balk van het stootjuk is in spoor nul uiteraard van echt hout en komt niet uit de 3D printer.

Het eerste exemplaar heb ik grof in de lak gezet met Revell primer en een spuitbus zwarte Tamiya. Voor de echte serie van 8 stootjukken ga ik Phildie primer en zwarte lak gebruiken. Met een airbrush.

Plaatje uit een iets andere hoek.

En nog eentje van boven. Het stootjuk is opvallend gedetailleerd. Door de zwarte lak vallen de kleine streepjes van het printen nauwelijks op.

Ter vergelijking: een stootjuk dat ik een paar jaar terug eens in elkaar heb geplakt met vier stukjes rail en wat styreen. Een beetje vervuilen brengt een hoop sfeer. De geprinte stootjukken krijgen t.z.t. dezelfde behandeling.
Fred: superbedankt voor al je moeite. Het resultaat mag er zijn!
Fred's model bij Shapeways:
http://www.shapeways.com/model/400687/Groeten,
Huib