Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Edelweisz in model door odaoda
Vandaag om 23:07:44
booster vraag door Martin Domburg
Vandaag om 22:55:57
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door 1200blauw
Vandaag om 22:50:45
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door 1200blauw
Vandaag om 22:47:17
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 22:42:28
Zelf gebogen brug maken door schipcas
Vandaag om 22:28:23
Interieur ideeën voor gebouwen door Ronald69
Vandaag om 22:08:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 21:56:39
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 21:37:11
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 21:29:00
Trix BR94 ontspoort door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:26:08
DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
Vandaag om 20:45:26
Wat was jullie allereerste loc? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 20:45:22
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:14:32
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Huup
Vandaag om 19:53:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 18:29:04
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Ben
Vandaag om 18:06:27
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
Vandaag om 17:51:42
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 17:44:39
Programmeren cv door Martin Domburg
Vandaag om 17:39:44
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 17:30:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 16:27:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:59:22
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Biesje
Vandaag om 15:44:26
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door martijnhaman
Vandaag om 14:19:41
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 14:11:18
Site Uhlenbrock door VAM65
Vandaag om 13:58:47
Tams app door reinderlf
Vandaag om 12:55:06
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:28:06

Auteur Topic: London Town  (gelezen 4633 keer)

eric den boer

• Offline Offline
  • Einzelganger
London Town
« Gepost op: 18 January 2011, 22:49:31 »
in het najaar ga ik naar londen, vrouwtje shoppen...ik ook, modelbouw winkels anybody?? ik ga is kijken of er ook toffe On30 spulletjes te krijgen zijn, wie heeft er wel eens treinen geshopt en waar zitten die dan in london town?? thanks

greetings from eric

tea anyone??  :P
« Laatst bewerkt op: 18 January 2011, 22:55:22 door Huub van Ginhoven. Reden: Titel van hoofdletters voorzien. »

Marc tramt

• Offline Offline
Re:london town
« Reactie #1 Gepost op: 18 January 2011, 22:54:30 »
Nee, liever een lauw biertje.
No dress rehearsel, this is our life.

spoorzeven

• Offline Offline
Re:London Town
« Reactie #2 Gepost op: 18 January 2011, 23:02:41 »
London Town: goede LP van PaulMcCartney & Wings ;D Maar: een oud-collega van mij in het VK is een smalspoor adept(uiteraard alleen de Britse eilanden betreffend, geen verfoeilijk 'Continent'). Zal hem eens vragen, alleen duurt dat even, want heb een postduif nodig daarvoor. Als je pas in het najaar gaat, zal dat geen probleem zijn.
Groet, Frank

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 18 January 2011, 23:22:13 »
Misschien kun je hier ook kijken? http://www.bekonscot.co.uk/models-and-attractions/
een attractiepark (groot woord misschien) dicht bij Londen

winkels in Londen:
enige die ik heb kunnen vinden via internet is http://www.north-london-models.com/   maar website ziet er niet uit...
advies van hem: eerst even bellen omdat ie wel eens ander werk doet om de winkel open te houden.....

Misschien kan deze site je ook helpen:
http://www.ukmodelshops.co.uk/counties/model_shop_directory.php   of http://www.ukmodelshops.co.uk/county/Greater%20London

Jeroen

selivio

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 19 January 2011, 00:03:47 »
Hoi

Ik weet toevallig dat in het transport museum in het centrum van Londen een aantal Engelse modellen worden verkocht, maar voor de rest heb ik verder in Londen geen andere winkels gezien die modelspoor verkocht.

Stefan

Brabantspoor

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 19 January 2011, 01:19:01 »
Heb je misschien aan deze link iets?

http://www.ukmodelshops.co.uk/county/Greater%20London

(oeps, het linkje stond eral)
« Laatst bewerkt op: 19 January 2011, 02:20:12 door Brabantspoor »

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #6 Gepost op: 19 January 2011, 01:57:24 »
Ah, Londen... Daar woon ik en diezelfde speurtocht heb ik ook al gedaan. En helaas niet echt wat gevonden.

Deze heb ik bezocht:

Wheels of steel zit wel in het centrum, even nabij Oxford street. Zit in een overdekte antiekmarkt. Allemaal oud spul, niet meer dan een erg zielig stalletje, meer een hokje van 1,5 bij 1 meter. We leuk als je wat oude troep zoekt, maar stel je er maar heel weinig van voor.

Harris Collectables is een uur west van het centrum in Uxbridge. Zeker niet de moeite om die reis ervoor te ondernemen, want dat is echt hoge prijzen voor tweedehands treinen, die je uit dozen moet graven. De treinen zijn overigens slechts een klein deel van wat ie verkoopt. Ook veel ander speelgoed. Nog rommeliger dan de voorgenoemde.

In jouw geval denk ik dat je beter naar Hamley's kunt gaan aan de Regent Street. Dat is een traditionele, 150 jaar oude en supergrote speelgoedwinkel, zoals je ze uit de Amerikaanse kerstfilms kent. Sowieso de moeite waard als speelgoedwinkel op zichzelf. Daar hebben ze wel een flinke keuze in nieuw Hornby spul. Er is in Engeland ook de keten Hobbycraft, een soort grote Pipoos. Die hebben ook treinen, maar niet zoveel als Hamley's. Maar daarvoor moet je denk ik uit het centrum. De echte treinenwinkels zitten in andere steden, volgens mij. The Signal Box lijkt me wel een bezoek waard, die zit in Rochester, een uur ten oosten van Londen. Als je daar langs komt op weg naar Londen, zal dat wel de moeite waard zijn.

Maar als je wat beters vindt in Londen, dan hoor ik het graag. Toch is het voor mij eigenlijk ook niet echt belangrijk, want ik heb niet echt interesse in Engelse treinen. Maar qua gereedschap en zelfbouwspul hebben ze altijd wel heel erg interessante dingen. Wellicht is er nog een leuk evenement als jij er bent, dat is altijd wel de moeite waard.

http://www.modelr.co.uk/events/

In maart en volgens mij ook in oktober heeft het Museum depot in Acton (da's in London) open huis. Dat is maar twee keer per jaar open en er is ook modelbouw. Hier staat het materieel dat niet in het Openbaar Vervoer Museum in Covent garden staat. Nog nooit geweest, maar wel op mijn lijstje van "te bezoeken".
« Laatst bewerkt op: 19 January 2011, 10:38:41 door Huub van Ginhoven. Reden: Aangepast. »
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #7 Gepost op: 28 April 2011, 22:08:49 »
Nog even een winkel aan dit draadje toevoegen. Mijn vrouw heeft sinds kort in London een nieuwe werkgever, maar zal naar en van haar werk altijd aan mij moeten denken. Naast haar werk is namelijk een Nederlands Pannenkoekenhuis en, waar het nu om gaat, een grote modelhobby winkel. Modelzone is een keten die je meer in Engeland terugziet, maar ik had er nooit aan gedacht om eens te kijken of die ook in London zat. Mijn vrouw zegt dat het een bijzonder grote winkel is, maar dat de treinen er in dozen achter de balie staan. Je moet wel weten wat je wilt hebben. Overige zaken, zoals modelauto's, staan er wel uitgestald. Ga binnenkort eens een kijkje nemen.

Matheus 18

• Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • poging tot Steentje bijdragen.
« Reactie #8 Gepost op: 28 April 2011, 22:28:16 »
Heb destijds ook wat ervaring opgedaan in Engeland, Of Groot Britanje zoals het genoemd mag worden.
De meeste bedrijfjes van modelbouw zijn gewoon in garages gehuisvest.
Verwacht dus geen uitstalraam zoals wij gewent zijn.
Maar eens binnen sta je soms versteld van het aanbod dat voorhanden is.
Als trukker heb je meer fieling met de werkelijkheid dan als toerist.
Je hoeft het enkel maar te vragen waar je gaat leveren of laden.
Leuke en praatgrage jongens die Britten.

Johan
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

Jojo

• Offline Offline
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
« Reactie #9 Gepost op: 28 April 2011, 22:38:39 »
In maart en volgens mij ook in oktober heeft het Museum depot in Acton (da's in London) open huis. Dat is maar twee keer per jaar open en er is ook modelbouw. Hier staat het materieel dat niet in het Openbaar Vervoer Museum in Covent garden staat. Nog nooit geweest, maar wel op mijn lijstje van "te bezoeken".

Da's zeker een aanrader, want de collectie is veel groter dan in Covent Garden past. Toen ik er jaren geleden was, werd er ook maar meteen een 2e hands ''ruil''beurs gehouden, dus wie weet wat je nog tegenkomt.

Frans van Meerwijk

• Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Voor als de tram het eens niet doet...
« Reactie #10 Gepost op: 29 April 2011, 00:57:05 »
Nee, liever een lauw biertje.

;) Laten wij Handen Schudden  :D

Ook al prefereer ik mijn bier gedestilleerd en tenminste 12 jaar bewaard in een sherryvat... 8)
Overigens: de uitslag van de Boat-Race dit jaar vond ik geheel acceptabel.  (y)

(Ik wil zo graag, maar durf niet te beginnen aan de bouwsets van mijn Toast-Rack, Open Boat of Pantograph-car...)  :-[

Sorry, een beetje OT, tenminste voor de niet-Anglofielen hier: Het Verenigd Koninkrijk kent vele Festivals en Fairs, maar de Great Dorset SteamFair is wel een bijzondere:
Wat ooit begon als een groep "idioten" (zelfs naar Engelse maatstaven...) die met stoomgedreven werktuigen een akker gingen maaien, dorsen, bewerken is uitgegroeid tot een Evenement met een giga Victoriaanse Kermis (Stoommachines verzorgen de energie....) er staan over de honderd (uiteraard werkende) Showman's Engines, er rijdt van alles; ordentelijke honing en marmelade koop je daar en als je niet oplet, kom je terug met een engelse bus (1:1!!!)
Heerlijk land: de komende Steamfair wil ik daar weer zijn: het is alweer te lang geleden...

Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #11 Gepost op: 29 April 2011, 08:03:38 »
@Sven (en Eric natuurlijk ;D): Er zit in Hull ook een Modellzone winkel, en die was meer dan ruim gesorteerd. Het was in ieder geval een aangename verrassing deze winkel in het winkelcentrum te vinden  ;)

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #12 Gepost op: 29 August 2011, 13:44:29 »
Afgelopen week bij Modelzone in Londen geweest. Flinke collectie Engelse treinen, mooi uitgestald in de vitrine. Ongelooflijk, die prijzen, daar koop je bij Brawa net een rijtuig voor. ;) De rijtuigen zitten in de dozen en liggen in de schappen. Als je een mooie stoom- of dieselloc mee naar huis wilt nemen, dan moet je zeker hier langs gaan. Een paar minuten lopen van Holborn Tube station en een zevental minuten lopen (tien, inclusief de weg vinden) van Covent Garden. Links van de feloranje gevel van Pearson en tegenover het pannenkoekenhuis.

eric den boer

• Offline Offline
  • Einzelganger
« Reactie #13 Gepost op: 12 October 2011, 14:30:48 »
London Town: goede LP van PaulMcCartney & Wings ;D Maar: een oud-collega van mij in het VK is een smalspoor adept(uiteraard alleen de Britse eilanden betreffend, geen verfoeilijk 'Continent'). Zal hem eens vragen, alleen duurt dat even, want heb een postduif nodig daarvoor. Als je pas in het najaar gaat, zal dat geen probleem zijn.

is die duif dood...... ;D volgende week woensdag ga ik al......

eric

henk

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 12 October 2011, 15:04:35 »
Nou, dan horen we het wel hè.
In Dublin had ik je kunnen helpen - hebben ze ook veel beter bier - maar in Londen heb ik me nooit onledig gehouden met treinenwinkels.
Volgens mij heb je je prioriteiten niet helemaal op orde hoor.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.