Al een aantal jaren heb ik HO modellen van circus Krone in mijn bezit, waaronder 3 van de 4 sets van Roco/Preiser (met de witte Krone wagens ipv de originele ivoor kleur).
Een goed jaar geleden heb ik de draad opgepakt om een trein beladen met wagen van het circus te gaan bouwen. Sindsdien heb ik ook de laatste set van de reeks van 4 via Ebay gekocht en een aantal
Herpa modellen.
Ik wil zo correct mogelijk te werk gaan om een trein uit de laat jaren tachtig begin jaren negentig na te bootsen.
Dit betekend voor mij:
- Correcte wagennummers
- Correcte nummerborden (indien van toepassing)
- Wagens van zijdeglans lak voorzien
- Wagens verweren en voorzien van details
- Wagens correct vastzetten op de röngenwagens
- Juiste volgorde van de beladen trein
Een aantal röngenwagens was al te zien op dit
Topic. Maar omdat ik nog geen ruimte om de beladen trein schadevrij te bewaren zit alles bijna nog in de doos. Op mijn, nog te bouwen, treinbaan wil ik met een maximale treinlengte van 2,5 mtr. gaan rijden, dus voorlopig is het doel om 3 treinen samen te stellen; helaas niet 100% correct.
De spoordijk is af en de afgelopen dagen heb ik vele uren achter de pc doorgebracht om de juiste nummerborden te zoeken bij de wagens in mijn bezit en deze vervolgens met Photoshop op decalpapier af te drukken.
en nu kan ik de eerste telg voorstellen: een Scania 142m

Voorzien van nummerbord, twee luchthorens en twee antennes op het dak. De laadbak moet nog verweerd en van lading worden voorzien.
De antennes zijn van gestripte blanke lakdraad.
Over een tijdje een nieuwe wagen.
Groeten Willem,