Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht
door
Ben
Vandaag
om 20:29:21
Fleischmann Anna ombouw.
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 20:20:03
Grootspoor in Frankrijk
door
FritsT
Vandaag
om 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad
door
Sylvester
Vandaag
om 20:12:41
Randstad
door
Albert de Heer
Vandaag
om 20:11:38
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok
door
Felix de Groen
Vandaag
om 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
JurS
Vandaag
om 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 18:34:36
Raadplaatje
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0
door
Joz
Vandaag
om 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald69
Vandaag
om 17:17:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Benrail
Vandaag
om 16:58:12
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit?
door
AlbertG
Vandaag
om 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
Vandaag
om 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam
door
R1954
Vandaag
om 16:31:56
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
Ronald69
Vandaag
om 15:56:56
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
Vandaag
om 15:55:15
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 15:52:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Bob R.
Vandaag
om 15:24:15
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Martin Welberg
Vandaag
om 15:03:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 14:06:04
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
R1954
Vandaag
om 13:34:06
Sfeer op je modelbaan
door
Hans Reints
Vandaag
om 13:22:42
trein of metro naar Hoek van Holland
door
R1954
Vandaag
om 13:17:00
US diorama in H0
door
Frank 123
Vandaag
om 12:44:13
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
MikeMike
Vandaag
om 11:55:27
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
Wil uit ZO drenthe
Vandaag
om 10:24:43
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
Vandaag
om 08:52:06
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Zal ik van HO overstappen naar N!?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
Omlaag
Auteur
Topic: Zal ik van HO overstappen naar N!? (gelezen 9306 keer)
Sven
Offline
Berichten: 8331
Eton Wick, UK
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
«
Reactie #45 Gepost op:
17 July 2010, 10:31:44 »
Vervoer regelen voor een beurs? Waarom niet met de bus/trein?
Ps "zoon" = zo'n
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
W. Dagevos
Offline
Berichten: 691
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
«
Reactie #46 Gepost op:
17 July 2010, 10:44:28 »
Uitstekende oplettendheid sven
Gelogd
WVDD
WMU Projects.
Offline
Berichten: 453
Wout, WMU Projects.
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
«
Reactie #47 Gepost op:
17 July 2010, 11:11:53 »
Ik zou toch de overige rails wel in Marklin rails kunnen kopen? Wat ik had gelezen is dat de meeste loc's goedkoper zijn er zijn meer loc's, de schaal is beter, er zijn meer soorten rails, de rails is goedkoper en wat ik zelf nog op beurzen zie is dat er vaak meer 2 rail rails wordt aangeboden.
Gr,
Wout
Gelogd
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl
Hookies
Offline
Berichten: 1112
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
«
Reactie #48 Gepost op:
17 July 2010, 11:25:15 »
Wout,
Nu ga je wel erg subjectief opmerkingen plaatsen. Jij en sommige anderen vinden de schaal beter, maar er zijn genoeg N-spoorders die die mening niet delen. Ik ken wel een paar voorbeelden van N-banen (ja, dat kleine spul) die niet voor echt onderdoen.
Lees ook de opmerking van HuubvG nog eens goed door, dan weet je wat voor extra problemen je op de hals haalt als je nu van 3-rail weer naar 2-rail over gaat stappen. Dat kost dan toch weer het nodige geld extra.
Volgens mij is de discussie nu ook aan het veranderen, namelijk dat je helemaal niks zeker weet, behalve dat je nu inziet dat h0 een voor jou betere schaal is en dat je station Uden dan maar wat kleiner gaat maken. Voor de rest spring je van het een naar het ander. Gaat je vader jou financieren bij al deze wijzigingen?
Mvg,
Martin
Gelogd
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.
WVDD
WMU Projects.
Offline
Berichten: 453
Wout, WMU Projects.
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
«
Reactie #49 Gepost op:
17 July 2010, 11:41:11 »
Dus ik moet nu ffe geen stommen dingen in mijn hoofd halen en gewoon marklin C blijven rijden!?
gr,
Wout
Gelogd
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl
Ernst-Jan
Offline
Berichten: 1354
PTR
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
«
Reactie #50 Gepost op:
17 July 2010, 11:51:00 »
Citaat van: Overlast op 16 July 2010, 16:42:45
TT bestaat nog wel, maar zou ik afraden aangezien er vrij weinig van te verkrijgen is.
Volgens mij valt dat stiekem nog best wel mee. Naast PKS uit Haarlem (bestaat die nog?) heb je in Duitsland meerdere aanbieders (Tillig en Roco zijn wel de meest bekende). Weliswaar niet allemaal Nederlands, maar bijvoorbeeld een ICK of een ICL trein moet te maken zijn. En rij je meer naar het oosten is er helemaal veel te krijgen, onder andere in Rusland, maar ook Tsjechië doet nog wel veel in TT. TT is dus helemaal niet dood. Roco is zelfs bezig met de
18 201
in TT.
Gelogd
Ja sam u pravu
http://www.flickr.com/photos/ernstgoed/
http://www.draaistel.nl/
m de deugd
Gast
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
«
Reactie #51 Gepost op:
17 July 2010, 11:58:34 »
Hoi Wout.
Ik zat net de vraagstelling door te nemen.
De keuze tussen N spoor en H0.
Wat de ruimte betreft
Op de ruimte die je beschikbaar hebt kan je met beide schalen goed uit de weg.
Ho wat minder als N spoor, maar ook ruim voldoende.
Advies
H0 ken je al dus daar zal ik niets over schrijven.
N spoor daar ben ik zelf goed mee bekend.
Probeer niet teveel in eens te willen, begin eens eenvoudig, met een startset.
Lekker kennismaken met deze schaal.
Bevalt het je dan is een overstap veel eenvoudiger te maken.
Wat mogelijk is met Ho kan in N spoor ook perfect worden gemaakt.
De keuze is aan jou zelf, mij bevalt N spoor erg goed.
Sucses.
Martin.
Gelogd
WVDD
WMU Projects.
Offline
Berichten: 453
Wout, WMU Projects.
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
«
Reactie #52 Gepost op:
17 July 2010, 12:04:34 »
Ja maar ik houd het toch op HO
Gelogd
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl
m de deugd
Gast
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
«
Reactie #53 Gepost op:
17 July 2010, 12:30:27 »
Hoi Wouter.
Dat is snel
.
Laat je te mee ook een bouwverslag verschijnen.?
Dat is altijd welkom.
Sucses.
Martin.
Gelogd
WVDD
WMU Projects.
Offline
Berichten: 453
Wout, WMU Projects.
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
«
Reactie #54 Gepost op:
17 July 2010, 12:36:05 »
Ik ben al een tijd geleden een draadje begonnen over mijn project
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,27957.0.html
En ik was naar de winkel geweest en ik had eens naar N schaal gekeken en wat rails in mijn handen gehad maar ik vond dat wel erg klein. Heb ik trouwens al een keer gezegd in het topic.
Gr,
Wout
Gelogd
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl
HuubvG
Offline
Berichten: 4301
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
«
Reactie #55 Gepost op:
17 July 2010, 13:20:13 »
Denk er maar eens rustig over na.
Als je blijft bij H0 maar wilt kiezen tussen drie- en tweerail, dan is er voor beiden genoeg te zeggen.
Er zijn veel tevreden 3rail-rijders, maar ook minstens zoveel blije 2rail-rijders.
Dan heb je nog een enkele freak (niet op dit forum...
) die zweert dat alleen zijn systeem het allerbeste is en de rest waardeloze prut, dus laat je niet al te gek maken!
Zelf heb ik ook wel vaker 'vastgezeten' zoals jij, dus ik begrijp je struggle wel. Ik ben bij H0 2rail gebleven omdat ik dat domweg al had. En ook ik heb een station in gedachten dat amper in mijn voortuin, doorzonwoonkamer, achtertuin past, en dat moet teruggebracht worden naar één slaapkamer van 3,5 bij 2,5 m. Schrappen in lengte, breedte en sjoemelen met de ruimtelijke indeling.
Maar dit mag je gerust doen, je hebt geen afspraak met een of ander bureau om een exacte maquette te maken van station Uden en omstreken. .
Het is een hobby. Waar jij plezier aan wilt beleven. Geen enkel systeem is totaal perfect, en de baan die je gaat bouwen, wordt dat ook niet. Dus neem in alle rust je beslissing en probeer daar wat van te maken. Succes, verder, ik heb nu genoeg gezegd in dit draadje, zie later wel wat je uiteindelijk gaat doen.
«
Laatst bewerkt op: 17 July 2010, 18:04:17 door HuubvG
»
Gelogd
Ik heb al een trein
WVDD
WMU Projects.
Offline
Berichten: 453
Wout, WMU Projects.
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
«
Reactie #56 Gepost op:
20 July 2010, 13:32:54 »
Als ik mijn baan net als vroeger zou gaan maken, ook met de treinen die er toen konden rijden zou ik deze op mijn baan kunnen later rijden:
PLAN U
DE-1 (Blauwe engel)
NS loc-serie 1000
NS loc-serie 1200
NS loc-serie 500
NS loc-serie 600
NS loc-serie 700
NS loc-serie 2200
NS loc-serie 450
NS loc-serie 2400
Welke van deze loc's zijn te koop die op märklin C rails rijden? En welke loc's zijn te koop die op twee rail rails rijden? Zelf kon ik eigenlijk niet echt veel vinden.
Gr,
Wout
Gelogd
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl
Myron
Offline
Berichten: 1897
NS jaren '90
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
«
Reactie #57 Gepost op:
20 July 2010, 13:45:21 »
ikzelf heb een ns 2400 van roco die op marklin c rails rijdt. hij is digitaal en helemaal niet duur!! meestal 109 euro.
Gelogd
Grootspoor:
www.spoorpers.nl
en
http://www.flickr.com/photos/myronsspoorfotos/
Modelspoor:
www.spoorinmodel.nl
Jeroen Water
Offline
Berichten: 5377
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
«
Reactie #58 Gepost op:
20 July 2010, 14:14:03 »
Hoi Wout,
Gelijkstroom kort ik even af met DC
Wisselstroom DIGITAAL (Märklin) kort ik af met AC
PLAN U
-> bestaat geen kant en klaar model van
DE-1 (Blauwe engel)
-> Artitec, DC leverbaar, AC wordt nog aan gewerkt
NS loc-serie 1000
-> Roco, zowel DC als AC
NS loc-serie 1200
-> Trix voor DC, Märklin voor AC
NS loc-serie 500
-> Zie NS 600
NS loc-serie 600
-> Roco, zowel DC als enkele varianten in AC
NS loc-serie 700
-> Zie NS 600
NS loc-serie 2200
-> Roco, zowel DC als AC
NS loc-serie 450
Geen kant en klaar model van
NS loc-serie 2400
-> Roco, zowel DC als AC
Je ziet, er is genoeg te koop!
Jeroen
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
Ronaldk
Offline
Berichten: 8813
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
«
Reactie #59 Gepost op:
20 July 2010, 14:18:33 »
Voordat er hier een hele discussie ontstaat: Wout heeft ook in zijn andere draadje precies dezelfde vraag gesteld: zie
Station uden
Groeten Ronald.
Gelogd
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen:
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
!
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Zal ik van HO overstappen naar N!?