Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 20:29:21
Fleischmann Anna ombouw. door Ferdinand Bogman
Vandaag om 20:20:03
Grootspoor in Frankrijk door FritsT
Vandaag om 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad door Sylvester
Vandaag om 20:12:41
Randstad door Albert de Heer
Vandaag om 20:11:38
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
Vandaag om 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 18:34:36
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 17:17:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Benrail
Vandaag om 16:58:12
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
Vandaag om 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door R1954
Vandaag om 16:31:56
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 15:56:56
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 15:55:15
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:52:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob R.
Vandaag om 15:24:15
Ronald doet de Fork Challenge! door Martin Welberg
Vandaag om 15:03:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 14:06:04
Spoor op industrieterrein Lage Weide door R1954
Vandaag om 13:34:06
Sfeer op je modelbaan door Hans Reints
Vandaag om 13:22:42
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 13:17:00
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 12:44:13
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door MikeMike
Vandaag om 11:55:27
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 10:24:43
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 08:52:06
  

Auteur Topic: Zal ik van HO overstappen naar N!?  (gelezen 9306 keer)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8331
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
« Reactie #45 Gepost op: 17 July 2010, 10:31:44 »
Vervoer regelen voor een beurs? Waarom niet met de bus/trein?  ???

Ps "zoon" = zo'n
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

W. Dagevos

  • Offline Offline
  • Berichten: 691
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
« Reactie #46 Gepost op: 17 July 2010, 10:44:28 »
Uitstekende oplettendheid sven ;)


WVDD

  • WMU Projects.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
  • Wout, WMU Projects.
    • WMU Projects
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
« Reactie #47 Gepost op: 17 July 2010, 11:11:53 »
Ik zou toch de overige rails wel in Marklin rails kunnen kopen? Wat ik had gelezen is dat de meeste loc's goedkoper zijn er zijn meer loc's, de schaal is beter, er zijn meer soorten rails, de rails is goedkoper en wat ik zelf nog op beurzen zie is dat er vaak meer 2 rail rails wordt aangeboden.

Gr,
Wout
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
« Reactie #48 Gepost op: 17 July 2010, 11:25:15 »
Wout,

Nu ga je wel erg subjectief opmerkingen plaatsen. Jij en sommige anderen vinden de schaal beter, maar er zijn genoeg N-spoorders die die mening niet delen. Ik ken wel een paar voorbeelden van N-banen (ja, dat kleine spul) die niet voor echt onderdoen.

Lees ook de opmerking van HuubvG nog eens goed door, dan weet je wat voor extra problemen je op de hals haalt als je nu van 3-rail weer naar 2-rail over gaat stappen. Dat kost dan toch weer het nodige geld extra.

Volgens mij is de discussie nu ook aan het veranderen, namelijk dat je helemaal niks zeker weet, behalve dat je nu inziet dat h0 een voor jou betere schaal is en dat je station Uden dan maar wat kleiner gaat maken. Voor de rest spring je van het een naar het ander. Gaat je vader jou financieren bij al deze wijzigingen?

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

WVDD

  • WMU Projects.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
  • Wout, WMU Projects.
    • WMU Projects
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
« Reactie #49 Gepost op: 17 July 2010, 11:41:11 »
Dus ik moet nu ffe geen stommen dingen in mijn hoofd halen en gewoon marklin C blijven rijden!?

gr,
Wout
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
« Reactie #50 Gepost op: 17 July 2010, 11:51:00 »
TT bestaat nog wel, maar zou ik afraden aangezien er vrij weinig van te verkrijgen is.

Volgens mij valt dat stiekem nog best wel mee. Naast PKS uit Haarlem (bestaat die nog?) heb je in Duitsland meerdere aanbieders (Tillig en Roco zijn wel de meest bekende). Weliswaar niet allemaal Nederlands, maar bijvoorbeeld een ICK of een ICL trein moet te maken zijn. En rij je meer naar het oosten is er helemaal veel te krijgen, onder andere in Rusland, maar ook Tsjechië doet nog wel veel in TT. TT is dus helemaal niet dood. Roco is zelfs bezig met de 18 201 in TT.

m de deugd

  • Gast
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
« Reactie #51 Gepost op: 17 July 2010, 11:58:34 »
Hoi Wout.

Ik zat net de vraagstelling door te nemen.
De keuze tussen N spoor en H0.

Wat de ruimte betreft
Op de ruimte die je beschikbaar hebt kan je met beide schalen goed uit de weg.
Ho wat minder als N spoor, maar ook ruim voldoende.

Advies

H0 ken je al dus daar zal ik niets over schrijven.
N spoor daar ben ik zelf goed mee bekend.
Probeer niet teveel in eens te willen, begin eens eenvoudig, met een startset.
Lekker kennismaken met deze schaal.
Bevalt het je dan is een overstap veel eenvoudiger te maken.
Wat mogelijk is met Ho kan in N spoor ook perfect worden gemaakt.
De keuze is aan jou zelf, mij bevalt N spoor erg goed.
Sucses.

Martin.

WVDD

  • WMU Projects.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
  • Wout, WMU Projects.
    • WMU Projects
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
« Reactie #52 Gepost op: 17 July 2010, 12:04:34 »
Ja maar ik houd het toch op HO 8)
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl

m de deugd

  • Gast
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
« Reactie #53 Gepost op: 17 July 2010, 12:30:27 »
Hoi Wouter.

Dat is snel ;D.
Laat je te mee ook een bouwverslag verschijnen.?
Dat is altijd welkom.
Sucses.

Martin.

WVDD

  • WMU Projects.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
  • Wout, WMU Projects.
    • WMU Projects
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
« Reactie #54 Gepost op: 17 July 2010, 12:36:05 »
Ik ben al een tijd geleden een draadje begonnen over mijn project
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,27957.0.html

En ik was naar de winkel geweest en ik had eens naar N schaal gekeken en wat rails in mijn handen gehad maar ik vond dat wel erg klein. Heb ik trouwens al een keer gezegd in het topic.

Gr,
Wout
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 4301
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
« Reactie #55 Gepost op: 17 July 2010, 13:20:13 »
Denk er maar eens rustig over na.
Als je blijft bij H0 maar wilt kiezen tussen drie- en tweerail, dan is er voor beiden genoeg te zeggen.
Er zijn veel tevreden 3rail-rijders, maar ook minstens zoveel blije 2rail-rijders.
Dan heb je nog een enkele freak (niet op dit forum... ;)) die zweert dat alleen zijn systeem het allerbeste is en de rest waardeloze prut, dus laat je niet al te gek maken!
Zelf heb ik ook wel vaker 'vastgezeten' zoals jij, dus ik begrijp je struggle wel. Ik ben bij H0 2rail gebleven omdat ik dat domweg al had. En ook ik heb een station in gedachten dat amper in mijn voortuin, doorzonwoonkamer, achtertuin past, en dat moet teruggebracht worden naar één slaapkamer van 3,5 bij 2,5 m. Schrappen in lengte, breedte en sjoemelen met de ruimtelijke indeling.
Maar dit mag je gerust doen, je hebt geen afspraak met een of ander bureau om een exacte maquette  te maken van station Uden en omstreken. .
Het is een hobby. Waar jij plezier aan wilt beleven. Geen enkel systeem is totaal perfect, en de baan die je gaat bouwen, wordt dat ook niet. Dus neem in alle rust je beslissing en probeer daar wat van te maken. Succes, verder, ik heb nu genoeg gezegd in dit draadje, zie later wel wat je uiteindelijk gaat doen.
« Laatst bewerkt op: 17 July 2010, 18:04:17 door HuubvG »
Ik heb al een trein

WVDD

  • WMU Projects.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
  • Wout, WMU Projects.
    • WMU Projects
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
« Reactie #56 Gepost op: 20 July 2010, 13:32:54 »
Als ik mijn baan net als vroeger zou gaan maken, ook met de treinen die er toen konden rijden zou ik deze op mijn baan kunnen later rijden:
PLAN U
DE-1 (Blauwe engel)
NS loc-serie 1000
NS loc-serie 1200
NS loc-serie 500
NS loc-serie 600
NS loc-serie 700
NS loc-serie 2200
NS loc-serie 450
NS loc-serie 2400
Welke van deze loc's zijn te koop die op märklin C rails rijden? En welke loc's zijn te koop die op twee rail rails rijden? Zelf kon ik eigenlijk niet echt veel vinden.

Gr,
Wout
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl

Myron

  • Offline Offline
  • Berichten: 1897
  • NS jaren '90
    • Spoorinmodel
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
« Reactie #57 Gepost op: 20 July 2010, 13:45:21 »
ikzelf heb een ns 2400 van roco die op marklin c rails rijdt. hij is digitaal en helemaal niet duur!!  meestal 109 euro.  :o

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5377
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
« Reactie #58 Gepost op: 20 July 2010, 14:14:03 »
Hoi Wout,

Gelijkstroom kort ik even af met DC
Wisselstroom DIGITAAL (Märklin) kort ik af met AC

PLAN U -> bestaat geen kant en klaar model van
DE-1 (Blauwe engel) -> Artitec, DC leverbaar, AC wordt nog aan gewerkt
NS loc-serie 1000 -> Roco, zowel DC als AC
NS loc-serie 1200 -> Trix voor DC, Märklin voor AC
NS loc-serie 500 -> Zie NS 600
NS loc-serie 600 -> Roco, zowel DC als enkele varianten in AC
NS loc-serie 700 -> Zie NS 600
NS loc-serie 2200 -> Roco, zowel DC als AC
NS loc-serie 450 Geen kant en klaar model vanNS loc-serie 2400 -> Roco, zowel DC als AC

Je ziet, er is genoeg te koop!

Jeroen

Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8813
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Zal ik van HO overstappen naar N!?
« Reactie #59 Gepost op: 20 July 2010, 14:18:33 »
Voordat er hier een hele discussie ontstaat: Wout heeft ook in zijn andere draadje precies dezelfde vraag gesteld: zie Station uden

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!