Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door Syb030
Vandaag om 00:58:56
booster vraag door Martin Domburg
Vandaag om 00:33:22
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Joz
Vandaag om 00:04:18
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door jandcargo
06 August 2025, 23:55:24
't Boemeltje door MOVisser
06 August 2025, 22:56:43
Göhrener Viaduct door MOVisser
06 August 2025, 22:53:48
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
06 August 2025, 22:36:12
Terugverende koppeling door phdirk
06 August 2025, 22:23:02
Update: baan in de tropen door Arjen52
06 August 2025, 22:21:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
06 August 2025, 22:12:23
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
06 August 2025, 22:02:52
Met welke tang knip je verenstaal? door Ronaldk
06 August 2025, 21:50:59
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
06 August 2025, 21:15:19
US diorama in H0 door 741230
06 August 2025, 21:07:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
06 August 2025, 21:06:11
De fabriek - Spoor 0 door Huup
06 August 2025, 20:48:34
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
06 August 2025, 20:14:08
Grootspoor in Frankrijk door Benjamin92
06 August 2025, 20:11:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
06 August 2025, 19:21:26
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
06 August 2025, 18:38:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
06 August 2025, 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
06 August 2025, 15:33:50
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
06 August 2025, 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
06 August 2025, 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
06 August 2025, 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
06 August 2025, 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
06 August 2025, 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
06 August 2025, 12:22:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
06 August 2025, 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
06 August 2025, 10:46:10
  

Auteur Topic: LSmodels I11 Belgische intercity rijtuigen (H0)  (gelezen 15289 keer)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
LSmodels I11 Belgische intercity rijtuigen (H0)
« Gepost op: 29 June 2010, 10:27:19 »
Sinds kort zijn de eerste I11 rijtuigen uitgebracht van LSmodels.
Deze rijtuigen zijn niet alleen interessant voor liefhebbers die Belgisch rijden maar de liefhebbers van Nederlandse treinen hebben een excuus om deze rijtuigen aan te schaffen.
De rijtuigen komen namelijk ook in Maastricht.


Maastricht
De set met de stuurstand moet nog uitkomen, maar de tussenrijtuigen zijn al verkrijgbaar.
Eerder zijn deze rijtuigen al uitgebracht in samenwerking met Heris maar de nieuwe oplage is veel meer gedetailleerd.

(wordt vervolgd)
 
Vr. groeten,
Bob

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:LSmodels I11 Belgische intercity rijtuigen (H0)
« Reactie #1 Gepost op: 29 June 2010, 10:31:29 »
@ Bob.
De foto's komen morgen, het is hier nu te donker om te fotograferen.
En met kunstlicht fotografeer ik liever niet.
O ja, een goeie tip: ik zou de oude I11 niet combineren met de nieuwe I11.
Alleen al met de ramen ziet dat voor geen meter uit vind ik.
Jos.
Ik zal als ik ze ook binnen heb kijken of ik dat een beetje te pruimen vind... :-\
Stuurstand is nog niet uitgeleverd...
Weet ik, hopenlijk duurt dat niet zo lang als met de ICR Benelux rijtuigen ;)
Vr. groeten,
Bob

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1721
Re:LSmodels I11 Belgische intercity rijtuigen (H0)
« Reactie #2 Gepost op: 29 June 2010, 11:00:59 »
Goedenmorgen,

Kwamen deze rijtuigen ook niet in Keulen en met de EC Vauban in italie. Of zijn dat weer andere I11 rijtuigen?

Gr Arnout.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:LSmodels I11 Belgische intercity rijtuigen (H0)
« Reactie #3 Gepost op: 29 June 2010, 11:31:27 »
Arnaut. Als je de IC Oostende-Keulen wil nabootsen. Kun je gerust de oude oplage nemen, deze hebben namelijk ook de bestemming er op staan. En daar komt nog bij dat naar Keulen niet met een BDx gereden werdt.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re:LSmodels I11 Belgische intercity rijtuigen (H0)
« Reactie #4 Gepost op: 29 June 2010, 11:36:43 »
Zitten er grote verschillen tussen de Heris en de Lsm I 11 modellen?

 Op de Lsmodellen  staan 2 verschillende nummers ( 2 roosters en 4 roosters),  waar zitten die en rijden ze doorelkaar in een stam?

Mvg Ad

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:LSmodels I11 Belgische intercity rijtuigen (H0)
« Reactie #5 Gepost op: 29 June 2010, 11:44:00 »
Tussen de oude oplage van LSM en Heris zit geen verschil. Het enige vrschil zitten hem in de opschriften van het doosje waar het rijtuig in zit. Op beide modellen staat aan de onderkant Heris. Bij de nieuwe oplage staat daar Modern Gala.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1721
Re:LSmodels I11 Belgische intercity rijtuigen (H0)
« Reactie #6 Gepost op: 29 June 2010, 11:49:51 »
Ik heb ze van Heris. 1 set van 3 en een 2e klas. De bestemming is i.d.d. keulen. Maar bij mij rijden ze in de EC Vauban samen met 2 SBB IC rijtuigen.

Gr Arnout.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:LSmodels I11 Belgische intercity rijtuigen (H0)
« Reactie #7 Gepost op: 29 June 2010, 12:20:31 »


De LS/Heris rijtuigen met bestemming Oostende-Keulen.
Foto's zijn niet zo best, maar stammen nog uit de tijd dat ik nog niet alle instellingen van mijn camera door had ;D
« Laatst bewerkt op: 29 June 2010, 12:22:22 door Bob Rodenburg »
Vr. groeten,
Bob

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:LSmodels I11 Belgische intercity rijtuigen (H0)
« Reactie #8 Gepost op: 29 June 2010, 12:30:56 »
Bob. Ik heb thuis beide varianten. Ik zal straks (over een uurtje of zo) wat foto's nemen van beide modellen. En ook samen in een treinstam. Dan zul je de verschillen echt zien.
.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:LSmodels I11 Belgische intercity rijtuigen (H0)
« Reactie #9 Gepost op: 29 June 2010, 14:15:05 »
O.k. bedankt.
Dan zet ik deze rijtuigen straks in in de trein naar Keulen.
Of bestond  die geheel uit I11 rijtuigen?
Vr. groeten,
Bob

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:LSmodels I11 Belgische intercity rijtuigen (H0)
« Reactie #10 Gepost op: 29 June 2010, 15:12:16 »
Hebben jullie al eens gezien dat je treinsamenstellingen kunt vinden op de site van LS Models.
Staan ook treinsamenstellingen met de I11 rijtuigen tussen, kijk maar hier.

MvG Peter,

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:LSmodels I11 Belgische intercity rijtuigen (H0)
« Reactie #11 Gepost op: 29 June 2010, 15:46:35 »
Hier een paar foto's van de oude en de nieuwe I11.

Links de nieuwe 2e klas, en rechts de oude.


Rechts de oude, links de nieuwe.


Het verschil is in de ramen duidelijk te zien.
Bij de oude versie loopt de grijze ban gelijk met de raamsponningen.
En bij de nieuwe iets erboven en er onder, wat het geheel duidelijker afmaakt.
Ook zijn de ramen bij de nieuwe versie veel doorzichtiger dan bij de oude.
Het interieur is mooi gedetaileerd, terwijl de oude slechts een blauwe plaat er in had liggen met wat stoeltjes ingegoten.
Het is alleen jammer dat bij de nieuwe varient het mooie interieur zo slecht zichtbaar is, maar dat komt door de getinte ramen.
In het echt is van buitenaf ook alleen maar een schim van het interieur waar te nemen.

De oude 1e klas.


De nieuwe 1e klas.


De oude 2e klas


De nieuwe 2e klas.



We gaan de kopwandjes eens bekijken.
Als ik hier na kijk zie je echt enorme verschillen.
Ik heb mijn rijtuigen wel al voorzien van Fleischmann Profi-koppelingen.

Links de oude, en rechts de nieuwe.
Je ziet dat bij de oude de sluiseinen opgedrukt zijn.
Bij de nieuwe zijn er lensjes in de sluitseingaten, met daar omheen een zilveren ring. (die ring is foutief, dat moet een zwarte rubberen ring zijn)



De bodems zijn echt heel verschillend.
Boven de nieuwe I11, en onder de oude.


De volledige zijkanten.
Boven de nieuwe, onder de oude.



We kijken eens bij de koppelingen.
Hier is ook een hele hoop veranderd.
Bij de nieuwe variant is ook de opvangtank van de wc mooi weergegeven.
Onder deze opvangbak vinden we de koppeling.
Hier zit een volledig nieuwe kortkoppeling op tegenover de oude.
De oude heeft eigen lijk een wat gammele ophanging.
En dit was vaak de oorzaak dat de zwaluwstaart uit de geleiding kon schieten. (de Rode belgen van LS-Models/heris hadden dit ook)

Boven de nieuwe, onder de oude.


Boven de nieuwe, onder de oude.



Als laatste laat ik de draaistelzijkanten zien.
Deze zijn bij de nieuwe veel mooier weergegeven dan bij de oude.
De magneetrem zit overigens bij beide modellen op slechts 1 draaistel.

Boven de nieuwe (zonder magneetrem), onder de oude (met magneetrem)



LS-Models heeft met deze I11 een prachtig model afgeleverd.
En het is duidelijk te zien dat sinds de afscheiding van Heris de kwaliteit enorm omhoog gegaan is.
Wat mij betreft mogen ze dit wel een aantal jaartjes volhouden.
Nu maar eens afwachten hoe de BDx uit zal zien.
Bij de set zat ook een duidelijke gebruiksaanwijzing.
En die liet al zien dat de BDx LED's krijgt voor de front en sluitseinen.
Hierbij zal waarschijnlijk het bovenste sein appart geschakkeld kunnen gaan worden.

(deze lichtset zou eigenlijk ook appart op de markt moeten komen om de bestaande bij de reeks 13 te vervangen, want van die gloeilampjes ben ik niet zo kapot)


Jos.


« Laatst bewerkt op: 29 June 2010, 16:09:03 door NS 1607 »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:LSmodels I11 Belgische intercity rijtuigen (H0)
« Reactie #12 Gepost op: 29 June 2010, 16:01:45 »
@Peter
Oh ja, die handige pagina. (y)
Gekeken en die 2 Herissen kunnen ingezet worden tussen andere Int. rijtuigen :D

@Jos
Bedankt!
Vr. groeten,
Bob

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:LSmodels I11 Belgische intercity rijtuigen (H0)
« Reactie #13 Gepost op: 29 June 2010, 16:45:39 »
Het grootste verschil (als je kijkt op een afstand) zijn dus de ramen die bij Heris veel donkerder zijn.
Dat is jammer, maar ik vind het wel mooier dat je nu het interieur beter ziet.

(Hetzelfde verschil als bij de oude en nieuwe Rivarossi IRM, maar daar waren donkere ruiten nou weer juist mooier ;D)
Vr. groeten,
Bob

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1721
Re:LSmodels I11 Belgische intercity rijtuigen (H0)
« Reactie #14 Gepost op: 29 June 2010, 17:11:28 »
Mooi spul die nieuwe. Maar ik hou het bij mijn oude modellen.

Gr Arnout.