...Nee Koploper kan niet met USB overweg, maar wel met de USB-RS232 convertor waar een Loconet interface aan zit ...
@Henk:Ja.@Johnny:De USB kabel die jij 'installeert' zit aan een Loconet Interface in de IB Basic. Die zit ingebouwd in de centrale.Dus dat is precies hetzelfde als wat ik schrijf.Gr. Remco.
Niet met 'raw-USB', wel met de RS232 driver = virtuele COM-poort ( zoals johnny meldt ) die bij de IB Basic geleverd wordt. Want... daar zit 'gewoon' binnen in de IB een Uhl* LocoNet Interface in
Eh, ff kijken of ik het snap: Wordt bij die IB-Basic ook een kabel geleverd met RS232 of alleen een driver (sofware dus)? kan daarover nix vinden bij de specs op de site van Uhl*.En maakt die dan van een USB-poort een virtuele Seriële poort?En "spreekt" de IB dan "LocoNet" tegen de PC? Voor S88 ben je sowieso aangewezen op LocoNet, want dat zit niet op de IB-Basic.Mvg,Henk
Eindelijk weer eens wijzigingen die ik zelf wil. Om ondersteuning makkelijk te houden voor eventuele fouten in de internetversie stel ik deze aanpassingen ook beschikbaar voor het internet.Wat is er gewijzigd in deze versie:Blokgroepen (Bezetting)· Nieuwe optie: Altijd vertrekkenOnderhouden baanontwerp: teksteigenschappen· Er kan nu ook uitkomst telfunctie of wachttijd blokgroep worden getoond. · Tevens zelf de plaats van de variabele tekst worden bepaald door een @. · Er kan voor variabele tekst een 'default' waarde worden opgegeven.Opgeloste fouten:· Indien gebruik wordt gemaakt van de kickstart mogelijkheid bij het digitale systeem Dinamo, werd in bijzondere gevallen aan het verkeerde blok de kickstart opdracht gegeven. Dit had tot gevolg dat de trein niet meer wilde gaan rijden.· Bij ijken van snelheid wordt nu bij ieder digitaal systeem rekening gehouden met de rustperiode van de keeropdracht.· indien tijdens het ijken van de snelheid een noodstop wordt gegeven (F9/Esc) zal de ijking worden onderbroken en moet weer opnieuw de richting worden bepaald.· Het maken van een back-up neemt nu ook de teksten van blokken en logboek mee.· Wanneer tijdens automatische lengtemeting een noodstop wordt gegeven vanuit het rijwindow, kon de lengte na het opheffen van de noodstop veel te lang worden.