Mark Verheulen
Railclub Utrecht Modulebaan Tijdperk III/IV
|
 |
« Antwoord #105 Gepost op: 08 Februari 2010, 19:55:07 » |
|
frontsein in je duim  Mvg, mark
|
|
|
|
|
|
"A man who runs in front of a truck gets tired, a man who runs behind a truck gets exhausted."
|
|
|
eric den boer
I DON’T HAVE TIME FOR THIS S H I T.
|
 |
« Antwoord #106 Gepost op: 08 Februari 2010, 20:10:51 » |
|
thumbs up stig  eric
|
|
|
|
|
|
whatever...
|
|
|
stig
|
 |
« Antwoord #107 Gepost op: 08 Februari 2010, 20:35:43 » |
|
Ach, je ziet er niks meer van... Da's het mooie, je hoeft alleen maar even te wachten... 
|
|
|
|
|
|
o hai
|
|
|
Mark Verheulen
Railclub Utrecht Modulebaan Tijdperk III/IV
|
 |
« Antwoord #108 Gepost op: 08 Februari 2010, 20:37:55 » |
|
als je een schok krijgt (ooit) dan moet je even naar je vinger kijken misschien brandt ie dan  Mvg, Mark alias: Meneer Ballorig
|
|
|
|
|
|
"A man who runs in front of a truck gets tired, a man who runs behind a truck gets exhausted."
|
|
|
RobbertJan
MSG Nienoord
|
 |
« Antwoord #109 Gepost op: 08 Februari 2010, 20:54:57 » |
|
Zo is dat, die schade hersteld zich zelf wel weer  Zojuist weer een boortje vernield, dat was nummer 2 van 0,5 mm Direct maar nieuwe besteld bij de locloods, samen met wat andere dingetjes die ik nog nodig had, hebben we dat maar weer geregeld. Straks eens het 3e frontsein op de ketel monteren  [Edit] En toen was er licht! "in het donker"  Gr. Robbert Jan.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 08 Februari 2010, 21:28:38 door RobbertJan »
|
|
Modulebaan "Lauwersmeer" TP III in aanbouw. Bouwen aan een Model Loco NS 5500!
|
|
|
sander1985
Team Mitropa
|
 |
« Antwoord #110 Gepost op: 08 Februari 2010, 21:58:28 » |
|
Je weet neem ik aan dat het 3e frontsein normaal gesproken in tpIII niet gevoerd werd. Het wordt een fraai locje hoor!  Sander
|
|
|
|
|
|
start bouw: stukje Arnhem 1945-1958 modulair dcc
|
|
|
RobbertJan
MSG Nienoord
|
 |
« Antwoord #111 Gepost op: 08 Februari 2010, 22:05:41 » |
|
Zeker, dus die is wel voorzien van een ledje maar niet aangesloten  Misschien dat ik bij een verandering van decoder het 3e frontsein nog wel aansluit op een funtieuitgang, ook wel grappig, kan ze nog ingezet worden als museumlocomotief op een nieuwerwetse baan  Gr. Robbert Jan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gert Arkema
Rhenopa
|
 |
« Antwoord #112 Gepost op: 09 Februari 2010, 00:41:11 » |
|
Als je toch in het donker wil rijden kan je dat net zo goed op een plankie met wielen doen waarop twee gloeiende spijkers zitten. Je ziet er toch niet van.  En ik dacht nog wel dat ik slechte ogen had. Dan zijn die van jou nóg beroerder, SK.
|
|
|
|
|
|
groet Gert Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
|
|
|
Sobat Kras
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
|
 |
« Antwoord #113 Gepost op: 09 Februari 2010, 00:53:23 » |
|
Klopt
|
|
|
|
|
|
Met vriendelijke groeten / Bon vent à tous / Best Regards / Tanti Saluti / Mit freundlichen Grüßen / Saludos / Saudações / Hopi kumindamentu / Med vänlig hälsning / Ystävällisin terveisin / Beste Wense / Me Xairetismous / Vennlig hilsen / Sve Naj Bolje /
|
|
|
Floris Dilz
mitropinguin
SOL!
|
 |
« Antwoord #114 Gepost op: 09 Februari 2010, 01:01:52 » |
|
een goeie modeltrein heeft lampjes. Jammer dat t hok dat ik nu maak in 1980 al geen enkele lamp meer had... stom ding.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RobbertJan
MSG Nienoord
|
 |
« Antwoord #115 Gepost op: 09 Februari 2010, 12:41:17 » |
|
En wat voor een hok mag dat dan wel niet wezen? Vandaag even het onderstel weer onder de loc gezet om het frame netjes in model te houden, ik ben er wel achter dat de bovenbouw makkelijk knikt ten hoogte van het einde van de waterbakken. Heeft ook geleid tot het demonteren van de bovenbouw omdat een lijmnaad was gesprongen. Goed alles zit nu weer op zijn plek, en staat nu te drogen op een afgeschermd plekje met een lading elastiekjes er om, fingers crossed dat het strakkies allemaal goed zit, het lijkt voorlopig goed  Gr. Robbert Jan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RobbertJan
MSG Nienoord
|
 |
« Antwoord #116 Gepost op: 13 Februari 2010, 17:34:57 » |
|
Zo de loclantaarns zitten er op, wel even werk om alles geisoleerd te krijgen maar het is gelukt.  Zoals te zien is, de bovenste lantaarn heeft ook een ledje ingebouwd, en deze kan via een functie uitgang aangestuurd worden. Het lijkt overigens op de foto dat de waterbak naast de ketel iets scheef staat. Die staat iets uit het lood en ik krijg het niet beter gezien dat betekend dat ik nog meer moet bewerken op de zwakke delen van het frame. Waardoor de kans op breken van het witmetaal alleen maar groter wordt. Nu eens de lantaarns aan de achterzijde van de loc klaarmaken, dan kan ze twee kanten op dienst doen  Gr. Robbert Jan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ivo tB
|
 |
« Antwoord #117 Gepost op: 13 Februari 2010, 17:56:53 » |
|
Robbert Jan,
Bij mijn weten hadden stoomloks niet tegelijkertijd lantaarns aan de voorkant en aan de achterkant. Dwz als de lok de andere kant uit moest, werden de lantaarns verhangen van de voor- naar de achterkant en omgekeerd. Sluitlantaarns kan wel (te bestellen bij Philotrain, maar die branden denk ik alleen bij een losse lok.
Dus je kunt je misschien wat werk besparen. Zo is het al heel mooi.
mvg, Ivo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RobbertJan
MSG Nienoord
|
 |
« Antwoord #118 Gepost op: 13 Februari 2010, 18:03:08 » |
|
Ja daar zit dan wel weer wat in. Maar het lijkt mij dat een locomotief ook wel achteruit een trein reed. En dan heb ik toch een probeem want de voorste 2 lantaarns zijn niet door een preisertje los te halen en te verplaatsen.
Misschien zet ik slechts 1 lantaarn achterop, in het midden van de kolenbunker zodat ze achteruit wel een rangeerlicht kan tonen.
Gr.
Robbert Jan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AB 7216
|
 |
« Antwoord #119 Gepost op: 13 Februari 2010, 19:53:19 » |
|
Hoi RobbertJan,
De toplantaarn werd alleen gebruikt voor speciale seinen, zoals extra treinen. Bij rangeren werd aan beide zijden een witte lamp geplaatst, meestal werd hier de rechter gebruikt. De bovenste lantaarn was te veel tillen, dus dit kwam bijna niet voor.
Groeten Arjen
|
|
|
|
|
|
NS materieel in de schalen 1:87 en 1:1 tot 1966. Bij voorkeur rijtuigen en bijpassende lokomotieven. Nog gezocht voor de SGB, Nederlandse rijtuigen of wagens in tuinen of als woning. (schaal 1:1)
|
|
|
|