De Stichting betaald de hostingkosten voor somda maar op somda is geen link terug te vinden richting de Stichting
Ik betaal de hosting kosten van Somda (de hostingkosten die je terugvindt in de boekhouding van BNLS zijn enkel en alleen het deel van de hosting dat door BNLS wordt benut).
De kosten van het domein somda.nl worden uiteraard ook door mij betaald. Bovendien staan deze kosten niet in verhouding tot de rest van de hosting. De hosting kosten bevinden zich momenteel rond 1400 euro per jaar, een domein kost 6 euro per jaar...
Is het niet makkelijker om hier het rekeningnummer van Stichting Benelux Spoor.net te plaatsten? Of zit hier een andere gedachte achter?
Ja, zie bovenstaand. Donaties voor Somda zijn donaties voor Somda.
Mocht je trouwens hulp willen hebben met IP dingen mag je me altijd contacten (loadbalancen, Bind etc.)
Dat zal ik zeker onthouden. Voorlopig denk ik dat we voldoende kennis in huis hebben, maar mochten we klem zitten dan nemen we zeker even contact op.
Voor colocatie is groningen een optie (Zernike complex) 2 ip adresser per U ? (Google zit hier ook)
Nee, dat is logistiek niet realistisch. Zowel Jan-Albert als ik wonen in het midden van het land. Als er iets met de server is moeten we vlot in het DC kunnen zijn.