Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Colocatie hosting gezocht  (gelezen 3147 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
stig

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 08 Februari 2010, 00:42:05 »

Da's gek, ik hoor een echo...

o hai
MichaelArends

½0

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 08 Februari 2010, 00:45:36 »

Frank, dank voor je suggestie, die nemen we mee.

@Remco, vanwege reverse DNS. Als je een lookup doet op domeinnaam krijg je een IP. Maar je kan ook een lookup doen op IP en als het goed is krijg je dan de domeinnaam. Het is prima mogelijk om meerdere domeinen op 1 IP te hosten, maar dan krijg je maar 1 van die domeinen als je een lookup doet op dat IP.
Spamfilters doen vaak een loopup op IP om te checken of de domeinnaam correct is. Daarom is het belangrijk dat de 3 grote domeinen die op deze server draaien hun eigen IP-adres hebben.

Het klopt wat je zegt maar je redenering klopt niet  namelijk:

De reverse lookup gebeurt aan de hand van het MX record behorende bij het domein id, als deze alle 3 naar hetzelfde IP verwijzen zie ik geen problemen met spam filters... Mocht je trouwens hulp willen hebben met IP dingen mag je me altijd contacten (loadbalancen, Bind etc.)

Voor colocatie is groningen een optie (Zernike complex) 2 ip adresser per U ?  (Google zit hier ook)

vr gr Michael
« Laatste verandering: 08 Februari 2010, 01:05:55 door MichaelArends » Gelogd

Koploper, Intellibox, Uhlenbrock Loconet 63120, LocoBuffer, Profiboss, Lok-boss, loconet>s88 adapter, S88SD-N.
Peter van der Leek
Administrator

Hier kan geen treintje tegenop

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 08 Februari 2010, 08:18:23 »

De Stichting betaald de hostingkosten voor somda maar op somda is geen link terug te vinden richting de Stichting
Ik betaal de hosting kosten van Somda (de hostingkosten die je terugvindt in de boekhouding van BNLS zijn enkel en alleen het deel van de hosting dat door BNLS wordt benut).
De kosten van het domein somda.nl worden uiteraard ook door mij betaald. Bovendien staan deze kosten niet in verhouding tot de rest van de hosting. De hosting kosten bevinden zich momenteel rond 1400 euro per jaar, een domein kost 6 euro per jaar...

Is het niet makkelijker om hier het rekeningnummer van Stichting Benelux Spoor.net te plaatsten? Of zit hier een andere gedachte achter?
Ja, zie bovenstaand. Donaties voor Somda zijn donaties voor Somda.

Mocht je trouwens hulp willen hebben met IP dingen mag je me altijd contacten (loadbalancen, Bind etc.)
Dat zal ik zeker onthouden. Voorlopig denk ik dat we voldoende kennis in huis hebben, maar mochten we klem zitten dan nemen we zeker even contact op.

Voor colocatie is groningen een optie (Zernike complex) 2 ip adresser per U ?  (Google zit hier ook)
Nee, dat is logistiek niet realistisch. Zowel Jan-Albert als ik wonen in het midden van het land. Als er iets met de server is moeten we vlot in het DC kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek
Gerard van Rekum

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 08 Februari 2010, 10:59:49 »

BIT een optie?

opdelangebaan.nl - spoorh0.nl - dedrijfstang.nl
A.Arends

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 08 Februari 2010, 11:39:37 »

Strato heeft sinds kort geen datalimiet meer. Afhankelijk van de pakket keuze heb je een website die kan op lopen tot 10000mb en nog eens 10 MySql databanken beschikbaar. (voor ruim 14,99 pm ex btw) zie http://www.strato.nl/hosting/hosting_packages/index.html voor meer detail.

Het is ook nog een c02 neutraal (moch het van belang zijn  Wink ). Min puntje is dat de servers  op 2 geheime locaties in duitsland staan.
Namellod

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 08 Februari 2010, 12:11:55 »

Ik heb een dedicated server draaien bij totalin.com
Ben zeer tevreden over de service die ze bieden en de snelheid van reageren bij problemen.

John
JAB van Ree
Team systeembeheer

Member of the 1(to)87 gang

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 08 Februari 2010, 12:39:47 »

Strato is geen colocatie en ook vanwege de (geheime? Wat een onzin...) locatie dus GEEN optie.
BIT is een optie, helaas geen prijzen op de site, maar ik vermoed niet goedkoop
totalin heeft op de site niets over colocatie staan, bovendien lijkt het erop dat ze geen 2 gescheiden powerfeeds hebben (APC powerbar sluit dat redelijk uit....)

Duinwijk: NS tussen 1963 en 1981, blog op http://665-667.vanree.net
alexboom

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 08 Februari 2010, 22:43:43 »

Ah sorry Peter dat wist ik niet, ik was in verwarring gebracht door http://www.beneluxspoor.net/index.php/index.php?topic=18934.0 en ging er dus vanuit dat Somda dus ook in de Stichting zat.
Mijn excuses!

Mvg Alex
Peter van der Leek
Administrator

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 08 Februari 2010, 22:56:55 »

Alex, geen probleem. Ik erken direct dat het niet heel erg duidelijk is, maar Somda is dus volledig onafhankelijk.

Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek
Weerd

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 09 Februari 2010, 00:25:50 »

Peter,

Informeer eens bij Movenext.nl in Leiden.
Hun computers staan in Amsterdam op de backbone. Beroepsmatig heb ik goede ervaringen met hen.

Gerard

-  Nederlandse treinen en seinen van 1930 tot 1960, da's pas mooi.  -
Peter van der Leek
Administrator

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 09 Februari 2010, 00:29:46 »

Die doen zo te zien enkel webhosting, geen dedicated en colocated servers.
Bovendien is hun website heel erg traag, meestal geen goed teken Wink

Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek
Herman05

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 09 Februari 2010, 01:35:20 »

Zelf mijn sites gehost via Deziweb. Dat is weliswaar shared, maar ze hebben ook colocate. Heb alleen geen idee van de prijsverhouding bij de colocate paketten. Bij de shared pakketten is de verhouding prima wat mij betreft.

Groeten,
Herman

Sander Lageveen
Lid Houtense koekenclub

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 10 Februari 2010, 18:26:14 »

Citaat
Met de naam BeneluxSpoor.net willen we uitdragen dat onze doelgroep zich primair in de Benelux bevindt, maar uiteraard zijn bezoekers uit de hele wereld van harte welkom.
Het doel van de stichting is het bevorderen van de spoorhobby. De stichting tracht dit te bereiken door het beheren van enkele websites:

www.BeneluxSpoor.net  --- Interactieve website met de nadruk op modelspoor. De site biedt informatie aan zowel de beginnende als de gevorderde bouwer. Op het forum kunnen onder andere vragen gesteld worden en ervaringen uitgewisseld.
www.ModelspoorPraktijk.nl --- Een digitale encyclopedie voor het bouwen van een realistische modelspoorbaan. Met een groot aantal enthousiaste medewerkers wordt getracht zowel de (her-)beginnende als de ervaren modelspoor-hobbyist informatie en ondersteuning te bieden bij het bouwen van een realistische modelspoorbaan.
www.Somda.nl --- Somda is een website over grootspoor speciaal opgezet voor treinspotters. Het staat voor Spots en OMlopen DAtabase. Somda kan spots opslaan en aan de hand van omlopen hier berekeningen mee uitvoeren, zoals bijvoorbeeld voorspellen wat een bepaalde loc of treinstel gaat doen.

Als BNLS beheren jullie wel alle drie de sites.

Hoe is Somda dan nog apart?

mvg,
 Sander

Peter Korsten
Administrator

Mat. '34 DE-3

Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 10 Februari 2010, 18:56:54 »

Sander, dat is vragen naar de bekende weg.

- Peter
Sander Lageveen
Lid Houtense koekenclub

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 10 Februari 2010, 19:09:24 »

Peter,

Peter van der Leek schreef eerder:
Citaat
maar Somda is dus volledig onafhankelijk.

Niet dus,
Citaat
De stichting tracht dit te bereiken door het beheren van enkele websites:

Dus vraag ik me af wat de verhoudingen dan wel zijn. En trek ik de onafhankelijkheid van Somda dus in twijfel.

mvg,
 Sander

Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: