Om de zomer door te komen en niet steeds op een veel te hete zolder te bivakkeren ben ik een tuin- en woonkamerprojectje begonnen.
Het baanplannetje is relatief simpel en grotendeels overgenomen van Carl Arendt. Oorspronkelijk stond dit plan als een opvouwbaar baantje op die site, maar ik maak er een modulebaantje van bestaande uit drie modules.

De modules bestaan uit drie bakken van 20 bij 60 cm en zijn 7 cm hoog.
Zodoende kon ik ze uit een standaardplaat laten zagen van 61 bij 122 cm. Normaal gesproken gebruik ik eigenlijk voornamelijk MDF maar nu heb ik voor Multiplex gekozen van 9 mm dik.
Met google sketch-up de 3 bakken uitgetekend

En dan de tuin in:

Na een uurtje staan 2 van de drie bakken in de klemmen
Nog een uurtje later zijn we zover dat we het baanplan kunnen gaan passen.

Er komen nog uitdraaipootjes onder zodat kabel- en stekkerverbindingen gewoon onder de bakken doorhangen. Mocht ik het later nodig vinden is er ook rekening en ruimte gehouden met langere poten die er onder kunnen
Goh zeg ik tegen vrouwlief 1meter80 breed dat past precies op het dressoir. Ze kijkt me eens bedenkelijk aan en zegt dan: Zou het ook op de vensterbank passen? Oh vast wel, geen probleem

De eerste wissels worden gepast. Ik werk met standaard wissels van minitrix, boven op kurkstroken voor de demping. Ik zet ze eerst vast met punaises daarna tijdelijk met kleine spijkertjes die ik later weer zal verwijderen na het ballasten.

Na een avondje stug doorgaan ligt het grootste gedeelte van de rails al op zijn plek.

Nog een paar stukken en dan kan ik gaan draadjes solderen. Maar dat doen we een volgende keer.
Groeten,
Patrick