Ik zie (met het schaamrood op de kaken....) dat mijn laatste bericht in dit topic van 29 maart was.....
Zoals jullie wellicht al begrepen hadden heb ik het afgelopen jaar weinig tijd aan mijn baan kunnen
besteden. In februari vader geworden, druk met het werk, regelmatig optreden met de band waarin ik speel.....allemaal leuke dingen, maar funest voor de baanbouw

Het forum heb ik weliswaar als lezer gevolgd. Ondanks dat ik niet meer gepost heb, heb ik de bouw van veel mooie banen toch kunnen volgen!

Inmiddels heb ik zo af en toe weer eens tijd gevonden om de zolder op te gaan. Ik hoop dat ik nu met wat meer regelmaat iets kan laten zien van mijn baan.
Vandaag de zolder weer opgegaan om te knutselen. Ik zit nog altijd in de fase van het rails leggen en de bedrading vast solderen. Gelukkig schiet dit al op. Meestal doe ik per keer een meter of twee, zodat ik zeker weet dat het goed droog is voordat ik weer verder ga.

Met het nodige gewicht van allerlei voorwerpen worden de rails op de plaats gehouden totdat de houtlijm droog is.
Terwijl de boel aan het drogen was heb ik wel nog tijd gevonden om nog wat foto's te maken van de aanwinsten die afgelopen maanden gekocht/gekregen heb:

Een ertstrein met een BR 44 ervoor. Deze is onderdeel van de Roco startset 41300. De lok is een soundlok. Dit is mijn eerste soundlok en ik vind hem geweldig!

Nog een aantal Duitse wagons:

Deze SBB wagon met daarop een Saurer bus vind ik één van de mooiste aanwinsten die ik gekregen heb. Ik heb sowieso een zwak voor oud Zwitsers materiaal, dat zal er zeker mee te maken hebben.

Het plaatsen van de onderdelen op de bus was nog een heel gepruts, met name de ruitenwissers hebben voor heel wat frustratie gezorgd. Uiteindelijk is het mooi gelukt.
Toen ik later naar de foto van de wagon op de Roco site keek zag ik dat deze geen ruitenwissers had....Zeker te lastig geweest om deze te monteren?

En uiteraard komt mijn zoon van inmiddels 10 maanden af en toe eens op de zolder kijken. Tot nu toe vindt hij het prachtig al die rijdende treinen met lampjes en geluid. Gelukkig houdt mijn vrouw hem stevig vast, want die graaiende handjes zijn funest voor mijn treinen!

groeten,
Julien